Listopadová Kavárnička u Rózičky.

1. 11. 2009 |

rózička
Listí začíná teprve nyní padat a jak se snáší k zemi, vidíme a hlavně cítíme, že je zima za dveřmi.

stromy v okolí domu 4.11.









Schovali jsme letní trička, lehoučké halenky, bermudy i kratší kalhoty a vytáhli teplejší ošacení.
Letos je taková móda, že se nosí dvě trička na sobě, s různě dlouhými rukávy. Pod košilí samozřejmě také tričko, což se hodí, když je menší než loni. Lze ji nosit rozepnutou.
Zase a vlastně stále jsou moderní pletené vesty, svetry a docela se člověku protáčí panenky, když vidí, jakou cenu v některých obchodech mají. Pokud jste, ženy, upletly mužovi vlastnoručně svetr či vestu jen za cenu materiálu, má vlastně luxusní moderní kus oblečení. I ty ,,copánky" jsou stále dobrý vzor.

Prostě všechno, co jste možná založily jako nemoderní, vyperte něžně a s láskou a znovu dejte do šatníku. Můžete případně jen vyměnit knoflíky nebo je zrušit, pokud jste moc nestloustli a všít zip. Drží lépe i formu svetru, nevyhrnuje se tak.
trička a svetry















Oblečení máme zčásti vyřešené, co budeme nosit na hlavách, se uvidí. Přece nevyhodíme čepice, kloboučky, kapuce , které se uchovaly z minulého roku, že? Skoro se těším, že bude zase nějaká nová móda a budu se moci vyžívat na výrobě nějakého,, výstřelku" .
Víte, jaká móda se mi docela líbí a považuji ji opravdu za praktickou? Kožešinovou, či ze silnější vlny upletenou - vyšší čapku- takový kastrůlek s pletenými chránítky na uši a krk pěkně omotaný jemňoučkou šálou z téže vlny, jako ta chránítka. Je lichotivá hlavně k malým postavám. Na způsob ušanky, ale ta chránítka uší by se dávala případně dovnitř, pokud by bylo tepleji.

A co do pusy? Jako obvykle teplé i teplejší nápoje, čajíčky, kávičku na všechny způsoby, horkou čokoládu. A neslaďte tolik....Je to opravdu jen zvyk. Nemám ráda zcela hořkou kávu, ale moc sladkou také ne.
Měli jsme kdysi takovou anketu, jako kávu nejraději pijete. Víte jak dopadla? Pro nové, nahodilé čtenáře ji sem přihodím a mohou si také ťuknout na tu svoji oblíbenou.

odpolední kávička

Tato Kavárnička je vlastně předposlední v tomto roce a asi už napořád. Připravuji, jak jsem psala, změnu.
Takže by měla posloužit k tomu, abychom si popovídali o všem možném, co nás trápí nebo zajímá. Nějaké ty zážitky z léta - už nepíši z dovolené- prostě cokoliv, co vás zaujalo, co by mohl člověk zlepšit. Mě by třeba zajímalo, zda se mám věnovat více psaní příběhů ze života. Prozradím, jak již dříve, že povídky, které píši na pokračování, mají svůj základ v příbězích lidí, které znám, proto jsou tak strohé a chybí v nich možná více popisování situací, lyriky, napětí. Na tyto formy povídek jsou zde fundovanější autoři, také je ráda čtu.

Tak vás vítám v tomto studeném čase a těším se, že budeme pokračovat v debatách.
ozdobné dýně
heřmánkový čaj
zátiší se svíčkami















Tak nevím, proč někdo vymazal veškeré komentáře??????? Já jsem je neskryla...

Skrýt komentáře

Komentář

[1] caracola, 1.11.2009 09:34

Čaj zahřeje.Ale je to opravdu tak ? Lze provést laický pokus.Sedmdesáti kilový člověk je tvořen asi z 86 % vodou. Naplnímeli vanu 70.litry vody ,změříme její teplotu a přidáme 1/4 litru vody teplé asi 6O st.C a potom změříme teplotu znovu,zjistíme,že teplota těch 7O kg vody se nezměnila. Tedy ne měřitelně kuchyňským teploměrem. Teplý čaj tedy ohřeje jen místa přímého působení,a ten pocit celkového zahřátí je opravdu jen pocit. Ale díky za něj. :-)

[2] rucuk, E-mail, 1.11.2009 17:00

1-caracolo, máte pravdu v tom, že se zahřeje jen hrdlo a trochu tepla cítíme i v žaludku. Také je dobré držet hrníček s čajem v obou rukou a hřeje pěkně do dlaní. Krev rozproudí spíše přidání trochu Rumu- tedy Tuzemáku?O))) Nebo slivovice?. Tu je lépe vypít samotnou a pak čaj. Vůně čaje se nemá kazit a slivovice také ne.O))

[3] nar.soc., E-mail, 1.11.2009 17:39

Tedy dnešní den stál za hov..or. Od rána mrazivá mlha, v poledne 2C a mlha pořád. Teď se to trochu vybralo a ráno se to bude opakovat. Hlavní změna je, že nastal "listopad" masivním opadem donedávna zeleného listí.

[4] rucuk, E-mail, 1.11.2009 17:54

Bylo tu také chladno, ale nevím proč, listí na protější bříze zatím neopadává. Na druhé straně to pomalu ubývá. Smutný čas- dušičkový. No, i v listopadu mají lidé narozeniny a mám doručit blahopřání s dárkem 7 lidem. Naštěstí jsou blízko, tak tam snad,, došmajdám". Snad se jejich věku také dožiji.

[5] rucuk, E-mail, 1.11.2009 17:56

Dlouho jsem tu již neviděla M.anon. Snad není nemocná? Každý měl asi dost práce kolem domu a zahrady, snad se tu zase staří známí objeví a prozradí něco o sobě, co dělali.

[6] palcerik, 1.11.2009 20:39

Já mám podzim ráda a zvlášť listopad. Líbí se mi barvy všude na stromech, mám ráda zimu a ráda se procházím ve světle pouličních lamp. A taky v listopadu se už těším na Vánoce. Děsně moc:))
Včera jsem při procházce přišla na místo, kdy na stromech bylo zlaté ještě neopadané listí, ale na zemi ho leželo už dost na to, aby přikrylo zelenou trávu. Rázem jsem si připadla, jako v pohádce ve zlatém paláci...

[7] rucuk, E-mail, 1.11.2009 22:28

6-palcerik- Je to zvláštní pocit jít cestičkou mezi stromy, na kterých je ještě barevné listí a na zemi už pod nohama šustí to opadané. Ráda jsem je kreslila ve škole a představte si, že v dívčím klubu jsme dělali podle listů již polosuchých vzory na látky, trička. To se udělá na umělou podložku vzor z listů, třeba poskládaných do nějakého tvaru, na to položí barevná látka a opatrně v rukavicích se to houbou potírá po žebrech listů Savem, nechá působit, až se objeví vzor, nechá se pak zaschnout a nakonec se přepere. Nevěřila byste, jak zajímavé vzory vznikají.

[8] nar.soc., E-mail, 2.11.2009 10:29

Byl jsem ráno vypravit vnuky do školy a školky. Vzal jsem jim každému pěkné jablko, z bedny koupené v nedaleké velkovýrobě, bez skládkových konzervantů. Tak kluci, vezměte si jablko na svačinu a dal jsem jim ho na stůl, každému při snídani. Šel jsem se mrknout do jejich PC, protože byl volný čas. Když jsem vzal kloučka za ruku a do druhé obvyklou tašku s pondělním převlečením do školky, ptám se "máš jablko ssebou", jo, už jsem ho snědl a Macík než odešel do školy, ho snědl taky.
Takže starost, že jablka v bedně seschnou, nehrozí.

[9] rucuk, E-mail, 2.11.2009 15:20

8-nar.soc. Jablka jsou u nás také oblíbená. Nakonec, co vše se z nich, kromě snědení za syrova dá dělat za jídla. Když mě honí mlsná, rozkrojím si jablíčka, zbavím jadřinců dám na talířek, posypu skořicovým cukrem, dám tam plátek másla a hodím na 2 minuty do mikrovlnky. Pak jen papám a když mám hlad, vezmu si k tomu krajíc chleba namazaný slabě máslem a pak hrníček čaje a mám po večeři. Nebo do sedvičovače udělám minižemlovku: rohlík rozkrojíte na půlky a rozdělíte je, aby se vešly do sendvičovače. Dovnitř natřete nejprve máslem, posypete skořicí a cukrem, proložíte plátečky jablek, dáte na sebe, zlehka potřete opět máslem a sklapnete na minutu až dvě do rozehřátého sendvičovače.

[10] rucuk, E-mail, 2.11.2009 15:23

10- Když si tak vzpomenu na dívčí klub, párkrát jsme na podzim donesly každá jablka, omytá daly na vymaštěný plech a daly rozpéci do trouby. K tomu jsme jedly chléb s máslem a pily čaj. A někdy pekly závin z tvarohového těsta, jak jsem již vloni popisovala v některém z článků.

[11] Mayim, E-mail, 3.11.2009 13:05

Ráno jsem se probudila, vytáhla žaluzie a venku sníh... No jo, už dlouho nesněžilo :-(

A k té anketě - kávu piju spíš když mám chuť, jako povzbuzovač na mě nefunguje. V Plzni jsem chodila do kavárny na kávu do kelímku s sebou (většinou velké latté s mátovým nebo mandlovým sirupem - v zimě mňam) a teď si doma dělám kávu zn. Bashkevits (made in Israel, jak jinak) praženou už s cukrem a mírně chutnající po karamelu.

[12] rucuk, E-mail, 3.11.2009 13:42

11-Mayim- jé, karamelovou příchuť mám moc ráda. Tu vámi jmenovanou neznám, možná na ni někde narazím a pak ji ochutnám. Kávu mám docela ráda, jak kdy, ale na nějaké povzbuzení také moc nevěřím. Asi je to jen věř a víra tvá tě uzdraví.
U nás padá drobný, vlhký sníh, je jen mokro a nepříjemně venku. Tak si asi provětrám skříňku se skoro zborcenými komínky prádla a halenek, triček a pěkně to přerovnám. Chtěla jsem to udělat už dopoledne, ale přišla návštěva velmi milá a bylo to. Pak jsme vařili halušky - já je mám ráda se zelím, muž s ovčím sýrem (Je to jediné jídlo, kdy se podílí na vaření, pasíruje je přes síto do vařící vody). Teď chvíli straším tady.

[13] Mayim, E-mail, 3.11.2009 14:32

12) ono to s kávou Bashkevits je trochu problém - poprvé jsem viděla dózy v době, kdy jsem chodila na brigády do archivu Židovského muzea (taky kde jinde...). Pak se mi povedlo plechovku koupit v Praze a asi od loňska mě zásobuje bývalá spolužačka, která to kupuje v Příbrami.

[14] rucuk, E-mail, 3.11.2009 14:43

13-Mayim, tak to by mohlo vyjít, syn a vnučka jsou v Praze a jezdí domů 1xza 14 dní. Zmíním se jim...O)))Díky za informaci. Člověk je holt zvědavý a co se týče pití a jídla....

[15] rucuk, E-mail, 3.11.2009 15:47

13-Mayim, podle sdělení syna, který tu kávu zná, prý ji inspekce stáhla z prodeje už v roce 2000. Ne proto, že by byla závadná, ale měla prý větší podíl kávovin než má mít instantní káva a to prý je klamání spotřebitele. Mohli by ji prodávat dál jen v tom případě, že by dali do názvu kávový nápoj jako třeba CARO. Asi to ovlivnil ten cukr, ne? Tak nevím, možná ji dodávají se změněným ,,obsahem" v textu.

[16] Mayim, E-mail, 3.11.2009 15:53

to nevím, v Praze jsem ji sehnala pouze jednou a to ještě náhodou (a může to být tak dva roky, víc ne - prázdnou plechovku teď používám na korálky) a spolužačka mi ji přivezla z Příbrami někdy v květnu/červnu.

[17] rucuk, E-mail, 3.11.2009 16:28

16-Mayim- to je nakonec jedno, kolik čeho káva má, jen když je dobrá. Mě někdy přijde k chuti obyčejná melta. Babička vařívala do konvičky denně černou kávu, která stála na plotně, aby nevystydla. Přes cedníček se přilévala buď do mléka nebo pila s přidáním kostky cukru jen tak. Ve všední den se dávala l polévková lžíce melty, l kousek cikorky (takové lisované jako tabulka čokolády- ulamovalo se to). V neděli tam pomlela trochu zrnkové kávy pro vůni-jen čajovou lžičku. Nebylo to špatné. Jsme už teď moc zmlsaní.O)))

[18] Teplik, 3.11.2009 16:45

Pokud je to podzimní kavárna, tak doufám, že se tam vlezu s kolem a dvojitej grog ať se už nese! :-)

[19] nar.soc., E-mail, 3.11.2009 16:53

17 rucuk

Jest-li pak byste si pochutnala na omaštěné kávě?
Když jsem byl na vojně, přikázali mne do kuchyňské směny.
To byla pomocná služba v kuchyni ( mýt kotle, pracovní stoly, elektrické pánve, mixery, míchačku, ohřívací stoly, zkrátka vše ) dále krájet chléb do košů, tahat výdejové hrnce a lodny k okénku a zametáním sněhu před vchodem konče.
Směna nastupovala před budíčkem o hodinu dříve. Viděl jsem autentickou přípravu vojenské černé kávy. Na každého maníka byla kostka 5x5x2 cm slisované kávoviny ( prý i se skutečnou kávou a bromem na útlum testosteronu ). Deset kostek bylo zabaleno ve voskovaném papíru. Nejblbější kuchař musil vstát, převzít počet kostek, hodil je do lodny a válečkem přes papír je potloukl. Potom směna hodila obsah lodny do kotle s teplou vodou. Přiložilo se a po zabublání toho svinstva se vzala velká drátěná naběračka ( na knedlíky ) a
vytahal se vyvařený papír. Konzervační vosk z papíru omastil nejen kafe, ale i kotel a nakonec i ešus. Na hladině v kotli byla vrstvička vosku. Když se nespěchalo a káva se odpouštěla sezdola kohoutem byla bez "omastku" jenže zase s logrem. Jak se to zamíchalo byl vosk všude. Nenáviděli jsme tu "naftu", ale co se dalo dělat? Povianťák to jako neviděl, aby se moc nespotřebovalo ( nemusila se zajišťovat voda a uhlí ).

[20] rucuk, E-mail, 3.11.2009 18:18

18-Teplik, ani na kole nesmíte být namazanej. Dvojitej grog dáme, třeba i více, ale potom kolo na rameno nebo vést pěšo, opíraje se, pěkně si to pošněrujete domů, souhlas?

[21] rucuk, E-mail, 3.11.2009 18:28

19- Ivane, to jste nemohli zaremcat, aby to vyklopil aspoň bez toho papíru? Měli jste mu jednou dát inkognito ,,deku" a on by si dal pozor. Brácha vyprávěl, že na vojně měli jednoho staršího vojáka - mazáka a ten dělal naschvály nováčkům. Ostatní mazáci prý byli docela fajn, ale kvůli němu se od jeho buzerace distancovali. Tak si na něj tři z těch nováčků jednou počkali, když se vracel z vycházky, kousek dále od kasáren, hodili mu na hlavu pytel a zmastili mu řemenem zadek, že se nemohl pár dní posadit. Ještě k tomu jeden voják, který uměl napodobit různé hlasy při mlácení hrobovým hlasem říkal: Ty budeš buzerovat mýho bráchu na vojně? Jestli to ještě uslyším, bude to s tebou příště horší.
Ten mazák neměl ponět,í za kterého bráchu dostal, tak si dal od té doby pohov.
Ještě k tomu omastku. Víte, že se dávala do čaje lžička másla? Do kávy nevím, ale někdy jsem již viděla na normální kávě kolečka mastnější. To jste možná měli místo smetany O)))))

[22] nar.soc., E-mail, 3.11.2009 21:38

21 rucuk

Káva s parafinem, není žádná pochotka
Ono to bylo složitější. Ve vojenské kuchyni byli dva "páni". Kuchař ve směně odpovídal za kvalitu. Dozorčí kuchyně za pořádek a počet dávek. Co dozorčí přehlédl, bylo v ažůru. Stěžovat si na vojně můžete kdekoli a proti komukoli, výsledek ale postihne jen Vás. O svépomoci za takové vaření si můžete nechat jen zdát.

[23] nar.soc., E-mail, 3.11.2009 21:38

22 pokračování

Co se týče másla do čaje, to dělám celý život. Tlumí to podráždění průdušek. Je to rozšířený způsob v Tibetu ve vysokohorských oblastech. Mají na to míchací nádobku ( čájusimu ) je to hrnek s dřevěným děrovaným pístem.
Když se ocitnu někde ve vyšší nadmořské poloze začnu kašlat až do zalknutí. Na srazu ve výšce 650 m, jsem hned požádal o kostku másla do čaje, abych mohl po chuti žvanit a nekazil náladu stařeckým chrchláním a dušným kašlem.

[24] nar.soc., E-mail, 3.11.2009 21:42

Paní Ruženo, dodatečně děkuji za recept na rozpečení jablek.
Žena to ještě vylepšila. Peče půlky a do jamky po vydlábnutém jadřinci dává meruňkový džem. Bašta až na půdu.

[25] nar.soc., E-mail, 3.11.2009 21:45

Začíná zima. Dnes máme první poprašek sněhu, teploty 2C, ráno byl mrazík. Na naše zvyklosti, je zima brzy a brzy odejde. Časný sníh následuje oteplení, tedy většinou.

[26] rucuk, E-mail, 3.11.2009 22:05

24-Ivane, ten džem do jablek také znám. Dobrá jsou také jablka v županu. Jablko se zbaví jadřince,, kulatým" nožem, aby jinak zůstalo vcelku. Posadí se na příslušně velký čtverec lístkového těsta (třeba i koupeného) doprostřed se dá višňová, meruňková, rybízová - prostě nějaká kyselkavá marmeláda, pak se rohy čtverce spojí nad jablkem, těsto se potře rozšlehaným vejcem a dá se do vyhřáté trouby upéci.

[27] rucuk, E-mail, 3.11.2009 22:07

Někdo dává doprostřed i kousky ořechů do té marmelády.

[28] Marbuša, 4.11.2009 07:35

Dobré ráno, teda to je dobrý nápad s těmi jablky do mikrovlnky. To zkusím! Tipli byste si, jaká bude letos zima? Krátká, dlouhá, mírná, mrazivá?

[29] rucuk, E-mail, 4.11.2009 10:58

28-Marbušo, já bych tipovala střídavě mrazivá, spíše dlouhá, ale nejsem v tipování kompetentní. Možná by to uhodli ze zkušenosti čtenáři z venkova. Podle znaků, které znají jen oni. Jinak, člověk pořád něco zkouší na mlsný jazýček a ovoce je dobré. Víte, co dávám na jednohubky? Na tvarohový sýr třeba jeřabinku nebo půlku hroznového vína. Dávala jsem ji sousedce, která byla zvyklá večeřet jednohubky z 1 rohlíku. Máslo, kousíček šunky a kousek okurky, nebo pomazané trojúhelníčkem sýrem, šunka na to. Neměla okurky, ale dostala hrozen vína. Tak jsem na tu jednohubku zkusila dát půlku kuličky hroznového vína a jí to tak zachutnalo (byla mimochodem na sladké až moc), že pak chtěla kombinovat ovoce. Dokonce i pláteček jablka jí na tom chutnal. Zajímavé chutě, že? Česneková pomazánka na jednohubky s kouskem ořechu je známá, ale třeba brusinka, rybíz, jeřabinka, kostka dýňového kompotu klasicky naloženého, kulička angreštu,to vše lze použít.

[30] nar.soc., E-mail, 4.11.2009 11:36

28 Marbuša

Brzký příchod zimy ( nedávné mohutné sněžení ) by ukazovalo na závažnou změnu proudění vzduchových hmot ( bloků studeného a teplého vzduchu ) nad Evropou od západu. Ty vlny chodí střídavě, asi po měsíci až 6 týdnech. Z toho odvozeno, měly by být Vánoce mokré a po 15. lednu mrazivo nejméně měsíc. Přesnější "údaje" si musím ověřit v zahradě, kde se nehnojilo už více let. Když jsou žížaly aktivní k 15.11. je zima daleko. Když jsou hluboko a spleteny do klubíčka, jako moruše, je k očekávání dlouhá a studená zima. 25 let jsem pracoval s traktory při podzimní orbě a opravdu to funguje.
Jak to žížala pozná, to by mne hodně zajímalo.

[31] nar.soc., E-mail, 4.11.2009 11:57

Teď by se mělo s příspěvky pohnout a dostat blog mezi nejčtenější. Hranice je 70.

[32] nar.soc., E-mail, 4.11.2009 11:59

Byl jsme ráno dohlížet na vnuky. Večer jsem nemohl usnout a od 3 hod. se zase budil abych v 6,30 nezaspal.

[33] nar.soc., E-mail, 4.11.2009 12:01

Samozřejmě, že jsem přišel hned z rána utahaný jako kotě.
Naštěstí dostali kluci už nějakou školu, oblečou se sami, nasnídají, starší ustele ( protože by to musil udělat až přijde ze školy ). Přijel jsem domů, jako po směně.

[34] nar.soc., E-mail, 4.11.2009 12:04

Žena chtěla zavézt k lékaři pro recept. Prý jsem v křesla usnul k neprobuzení, ta se šla projít. Vzbudilo mne vytí jezevčíka, který se sháněl po paničce. Vrátila se se zprávami, které posbírala v čekárně, v lékárně ( zase zdražili ) a v ulici. Je toho hned i na román.

[35] nar.soc., E-mail, 4.11.2009 12:06

Takže pokračujte někdo, ať je blog lehce přístupný bez vyhledávání. Jdu k obědu. Všem dobrou chuť

[36] ivana, E-mail, Web, 4.11.2009 19:05

[36] MIRA, 4.11.2009 15:38
Rád si popovídám i s lidmi, kteří mají jiné názory, než já. Může mě to obohatit o nová poznání. Pokud ovšem mě nebo lidi, kterých si vážím, urážejí, nemám k nim důvěru a naslouchat jim nechci. Je na tom snad něco divného? Každý je zodpovědný za to, jak se chová k ostatním a jedná-li jako hulvát, nemám potřebu ho "procítit srdcem". Prociťuje svými výpady srdcem on mě? Asi těžko.
Existuje něco jako zrcadlení - usmívám-li se já na někoho, usměje se i on.
A proto posílám tento úsměv dál.
:-))

[37] rucuk, E-mail, 4.11.2009 19:09

36-Ivana, Mira- pod ten názor se klidně podepíši, hlavně pod ten úsměv.

[38] rucuk, E-mail, 4.11.2009 19:11

35- Ivane, to nevadí, kdo na Kavárničku chodí, najde ji klidně v mém blogu. Můžeme si klidně povídat, jak chceme.
To s těmi žížalami je opravdu zajímavé, tak to k tomu 15. zjistěte a pak nám upřesníte předpověď, ano?O)))

[39] rucuk, E-mail, 4.11.2009 19:14

Co si myslíte o kočce, která má ráda ovocný jogurt? Tedy jen tak na víčko, ne moc, ale snaží se strčit jazýček i do vyjedeného kelímku? Náš Mufínek dělá čest pořekadlu, že ,,je mlsný jako kocour".

[40] MIRA, 4.11.2009 20:44

Paní Růženo, děkuji za poslání štafety úsměvu i na Vašem blogu, věřím, že ten úsměv jen tak nezvadne. :-))
Ke kočkám: Náš kocour miluje: kyselé zelí, šílí po olivách i olivovém oleji, dlabe sýry měkké i tvrdé, o masu se asi není třeba zmiňovat. U ledničky je dříve, než já, dokonce stačí na ni jen pomyslet a už sedí před ní a toužebně vzhlíží vzhůru.

[41] MIRA, 4.11.2009 21:31

Půjdu chrnět, tak na na noc přikládám: :-)))))))))))))))))))))))))

[42] MIRA, 4.11.2009 21:31

A pro sichr: Dobrou noc!
:-)))))))

[43] rucuk, E-mail, 4.11.2009 21:45

40-MIRO, to jste mě potěšil s tím kocourem. Naší Žofince se jednou podařilo hupsnout až do ledničky, když jsem ji otevřela. Musím od té doby dávat pozor jak na ni, na Mufina. On zase klidně sní i kousek chleba, ale musí být namaštěný buď máslem nebo vonět olejem. Používám také většinou olivový .Maso, rybí filé, sýr také. Moc je však nechci rozmlsat, ať papají granulky a masíčko pro kočičky. Konzerva jim moc nejedou, spíše ,,pytlíčky".
Zdravím vás i ostatní, kdo zabrousí do Kavárničky. Že bychom si dali na dobré spaní štamprličku? Moje babička nikdy nepapala prášky, ale jen na noc dva loky slivovice. A byla do 87 let čilá a nebýt rakoviny vaječníků, o které se nikdy nestarala mohla být déle. Nechtěla na operaci...
Tak už dost, poznamenal mě ten další můj dnešní článek. Dobrou noc a raději :-))))))))))všem.

[44] Marbuša, 5.11.2009 07:12

Rucuk:
A u nás se na jednohubku dával i kousek pomeranče (máslo, pláteček tvrdého sýra, pomeranč).
Na ty žížaly jsem taky zvědavá, jak moc zalezou... A taky se říká o cibuli, že když má hodně šlupek, že bude tuhá zima.

[45] Ella, E-mail, 5.11.2009 08:37

Nezapomeňme přikládat :-)))))))))))))

pěkný den :-)))

[46] nar.soc., E-mail, 5.11.2009 10:45

Teď mám zamotanou šišku.¨
Povedlo se mi prodat v létě pole za 100Kč/m2. V evidenci celého pozemku ( několik parcel ) byly nesrovnalosti. Slíbil jsem kupujícímu, že nechám vše přeměřit geometrem a připravit pro vložení do evidence v aktuálním a správném stavu. Teď jsem si přinesl papíry ( zacvakal 3000.- )
a zjistilo se, že prodaná výměra je větší o cca 400m2. Pochybnosti o dřívějších údajích jsem měl, ale zase nebyl důvod k náhlému zpřesňování. Pak najednou kupec a s hotovými penězi!!! Prodal jsem, aby si to nerozmyslil. Jsem zvědav jest-li se dodatečně pochlapí ( byla by to dobrá náplast na Vánoce ).

[47] rucuk, E-mail, 5.11.2009 10:54

45-Marbuša, máme koupenou cibuli a ta má opravdu hodně tuhou slupku v několika vrstvách, tak nevím, jestli to bude tak jak píšete.
Mám nějaký smolný den. V noci Mufík něco štrachal u stolku s notbookem a ráno jsem zjistila, že mám překousnutý kablík k myši. Budeme muset koupit novou, protože nový kablík asi samostatně nebude. Ovládám net přes notbook a jde mi to pomaleji. Nejsem zvyklá, myš je rychlejší. Tak snad se den zlepší O))))))

[48] rucuk, E-mail, 5.11.2009 11:00

46-Ivane, vy jste se ženou chodící encyklopedie, mám dotaz. Nevíte náhodou jméno výrobce masných konzerv a dokonce prvního výrobce paštik u nás v době 1915, ve Studené na Jindřichohradecku? Byl prý souzen za nějaké nesrovnalosti v dodávkách pro armádu, ale později rehabilitován. Měl tam prý dost velkou fabriku na masové konzervy.

[49] rucuk, E-mail, 5.11.2009 15:12

48-Ivane, tak už kamarádka to jméno našla. Byl to prý velkouzenář Frant. Satrapa. Stolet staré informace, že? Nezlobte se, jestli jsem vás zdržela a díky.

[50] nar.soc., E-mail, 6.11.2009 10:46

48 rucuk

Dobrý den. Děkuji za důvěru, ale v tom bych Vám neporadil, ze dvou důvodů. Nic o tom nevím a včera zase laborovala kabelovka s připojením a šlo i nešlo to zároveň. Napsané se neodeslalo ale ztratilo. Snažím se pravidelně před polednem a pozdě večer mrknout do PC. Včera to ale stálo za psí štěk.

[51] rucuk, E-mail, 6.11.2009 13:52

50-nar.soc. Nevadí, vyřešilo se to samo. Tak myš mi zapůjčil syn- měl rezervní, pro jistotu ji na noc i s vodičem schovávám, aby ji Muf nevyštrachal. Dostanu prý k narozkám bezdrátovou. Budu si ji ale zase muset dávat do šuplíčku, aby si s ní koťata náhodou nehrála. Ty kočky jsou opravdu dobré hlavně na to, aby byl člověk pořád ve střehu. Na něco nešlápnout, nenechat nic nepřikryté, viset šňůrku v dosahu. Polštářky jsou jen na to, aby se rozházely. Ale je s nimi zase legrace. Dobře ví, když něco provedou nekalého a dovedou se tvářit kajícně, případně krásně prchat... Co jsme chtěli máme O)))) tak vám kousek toho úsměvu předávám :-))))))))

[52] rucuk, E-mail, 6.11.2009 19:11

Tak jsem zase měnila záhlaví. Nafotila jsem ozdobné dýně od kamarádky a sestavila. Už jich tolik nemám, podělila jsem se. Docela mě překvapuje, jaké tvary se dají vypěstovat. Zvláště ta ,,muchomůrka". Dvě v jednom.. Posílám O))))) a očekávám návštěvu v Kavárničce. Podařilo se někomu vypěstovat takovou houbičku?O))))

[53] rucuk, E-mail, 7.11.2009 19:16

Jen takový malý dotaz.: Kdo peče perníčky, kdy je začínáte péci? Někdo je peče později a má je měkké, někdo už začíná koncem listopadu. U tety jsme pekly jen takové obdélníčky s citronovou polevou 14 dní před svátky vánočními a ,,domácího přítele" také tak. Aby to změklo. U mladých je pekli také dost brzy, ale museli péci znovu, protože byly do svátků snězené O))))))

[54] nar.soc., E-mail, 7.11.2009 20:23

My už čtyři roky nepečeme nic.
Firma na www.volny.cz/khladuvkova/home.htm - cukrářská výroba paní Hladůvkové, zhotoví žádané na objednávku. V pěkné kvalitě a ve stanovený den si hotové převezmete. Stojí to sice nějakou korunu, ale co je zadarmo? Sníst dopředu se to nemůže, protože se doveze krabice před použitím.

[55] nar.soc., E-mail, 7.11.2009 20:31

Teď jsme se vrátili z návštěvy u dcery. Má dnes výročí narozenin ( 44 ) a plnou hlavu učení. Dala se na bakalářské studium při zaměstnání obor stavební fakulta ( nějaké měření a matematika ). Brousí si zuby na úřední povýšení ( po absolutoriu ) do právního oddělení katastrálního úřadu. Jeden titul bc. z práv už má, ale to prý je málo, musí mít ještě jeden, tak se nutí. Vnučka také studuje na vys. škole a místo učení je kdesi na koncertě v Chocni a dudlá na saxofon.

[56] rucuk, E-mail, 8.11.2009 15:18

55-nar.soc. Chtěla jsem vám polichtit, jak máte nadanou dceru i vnučku a musím se přitom smát- dudlá na saxofon. Kdyby to tak viděla, co jste napsal, nemohla by asi smíchy ,,dudlat" O))))))))

[57] rucuk, E-mail, 8.11.2009 15:25

Já si vždycky říkám, že péci také nebudu, mladí vždycky napečou, co mají rádi. Nakonec jsem vždycky něco napekla a pak jsme nevěděli co s tím. V mrazničce není na to místo a všichni jsou přeslazení, přejezení. Já nějak na sladké nemám moc chuti, asi podvědomý strach z tloustnutí či cukrovky, co já vím. Holky se také drží a synové nejsou žádní ,,žravci". Vždyť ty Vánoce nepřijdou s rohama, ne? Přejídat se nemá, jen tak trochu zobat maximálně O)))))))

[58] rucuk, E-mail, 8.11.2009 16:57

55- no vidíte, jak mi přeskakuje v té rychlosti klávesnice. Polichotit, ne polichtit. Takto nenápadně vznikají ,,nová" slova, ale jejich význam???O)))))))))

[59] nar.soc., E-mail, 8.11.2009 18:52

56 rucuk

Jsem rád, že děvče hraje. Kdysi to chtěla na klarinet zapíchnout ( je paličatá a nesnášela se s učitelem v ZUŠ ).
Snažili jsme se se ženou, objasnit jí, jak vhodné je umět něco, co platí všude. Dnes může cestovat kamkoli, ale ne vždy bude o její pracovní schopnost zájem. Naproti tomu děvče, které umí dobře zahrát na nástroj, se může uplatnit kdekoli.
Přešla na jinou ZUŠku, kde si ji poslechli a přijali. Měli tam nový saxík, tak ho dostala a za dva roky hrála, jak z partesu. Teď je v nějaké kapele, už si vydělala 20 000.- Kč na vlastní nástroj a má těch aktivit ( u hasičů a vys. školu, ažaž. ), že namá čas na blbiny.

[60] rucuk, E-mail, 8.11.2009 19:10

59-nar.soc. a o tom to je. Naši kluci měli také zájmy, 2 synové hudebku- klavír, zobcovou flétnu, kytaru, výtvarku, šachový kroužek, tahala jsem je i do Dívčího klubu a byli tak šikovní, že nejstarší mě ve svých 18 letech zastoupil tak 3 měsíce, když jsem měla nejmladšího syna a byla na mateřské dovolené. Co se v mládí naučí neuškodí pak v životě.

[61] nar.soc., E-mail, 8.11.2009 19:44

60 rucuk

Sleduji pozorně, na co se zaměří vnuk, má 11 let. Zatím chodí do skautu ( hrát nechce na nic i když housle doma jsou ), trčí dost času u počítače. Teď jsem dostal nabídku na repasovaný a dost výkonný PC s plochým monitorem za cca 6 500.-Kč, kde by mu jely i náročné hry ( jen aby to nebylo spíš na škodu ). Kluk je šikovný, chodí do kroužku na modelování keramiky a už tu máme všelijaké artefakty vypálené v peci.
Myslil jsem, že by mohl být umělecký kovář. Mají doma prostor, mám dost nářadí a věcí pro kovařinu ( kovadlinu, svářečky, autogen, brusky a elektrické ruční nářadí ) ale nijak se k tomu nemá. Ono to tak bývá, co je při ruce, to netáhne. Zdědil jsem dílnu se soustruhem na dřevo, cirkulárkou, hoblicemi, hromadou ručního nářadí na obrábění dřeva, ale moc s tím také neumím.

[62] Blanka Ondrúšková, E-mail, 8.11.2009 20:15

Milá paní Růženko, stávkoval mi dlouho PC /je takovej staší-darovanej, tak musím být na něj hodná, ať mi vydrží/ a tak jsem se ke čtení kavaárničce dostala až dnes. Každý rok si říkám, že letos už péct nebudu, ale už v listopadu začínám listovat ve svých "sbírkách" receptů no a letos to není jiný. Dcera má muže včelaře a peče perníčky, zdobené a rok od roku lepší. A začíná na můj svátek 2. prosince. Do vánoc jsou fakt medové.Tak začnu u TV loupat ořechy, ono by to asi bez té vůně a příprav nebylo ono i když je člověk sám doma. I Bertík, můj buldoček miluje sladké těsto a trpeliově sedí a čeká, až mu dám líznout z prstu. A mám 3-letou vnučku Kamilku, zvanou Heřmánek a ta miluje mou ledničku, protože jsou v ní věci nezdravě dobré - co doma nejsou třeba nanukové dobroty.Takže brzo začnu a doufám, že se letos všecko povede. Děkuju za hezké počtení v kavárničce všem a zdravím B.

[63] rucuk, E-mail, 8.11.2009 20:52

61-nar.soc. Děti nedonutíme dělat něco, co nechtějí, spíše je k tomu nenápadně přivést. Díky však za jakýkoliv zájem, který projeví. K tomu vašemu vybavení- člověk se nerad zbavuje věcí, zvláště, mají-.li nějakou cenu a svoji historii, že? Pořád si říká, co kdyby...:-)))

[64] rucuk, E-mail, 8.11.2009 20:59

62-Blanko, vítám vás v Kavárničce. Nějak jsem si na určité lidičky zvykla a když nevidím jejich komentář, chybí mi. Asi jsem už také závislák. Nedivte se vnučce, že jí u babičky chutná, dáte jí, na co má chuť, protože to není denně a neublíží jí to. U pejsků to není nic nového. Náš kocourek MUfík má rád ovocný jogurt, jen tak trošku mu dám na víčko. Dnes jsem měla po dlouhé době pudink a kočička Žofinka se mohla zbláznit, zbaštila na malém talířku plnou lžičku. Nakonec, nic zvláštního tam nebylo, jen pudinkový prášek, trochu cukru a mléko, takže...Tak se těším, že nám zase někdy něco napíšete. Jste mezi lidmi a zážitků máte určitě hodně. Zdravím vás :-))))

[65] rucuk, E-mail, 9.11.2009 16:13

Zdravím návštěvníky Kavárničky. Nemáte náhodou nějaký nápad na vylepšení nálady? Nechce se mi dnes nic... Uvařila jsem, umyla nádobí, poklidila co bylo třeba. Mám ale pocit, že nevím, co dělat dříve. Několik úkolů mě čeká, co dříve? Srovnat to podle důležitosti a nechat něco na zítra... Také se tak někdy cítíte? Počasím to může být. Dnes by mi asi stačilo pár rýpavých slov a bouchnu jako papiňák při špatně přicvaklé poklici...

[66] nar.soc., E-mail, 9.11.2009 19:35

65 rucuk

S papiňákem jste mi nahrála. Kdysi ( asi 1972 ) si moje matka koupila na doporučení tety papinák asi 6 litr, s vložkou pro vaření několika potravin najednou. Měl těžkou poklici s bajonetovým zavíráním ( přes ozuby po obvodu ). Celkem se s tím matka sžila a obsluhovala ho podle návodu. Když pískal odtáhla ho z plotny nebo stáhla plamen PB plynu. Před otevřením ho opláchla studenou vodou pod kohoutkem a sundala ventilové závažíčko. Jenže dala úkol mojí sestře. Měli zrovna v kuchyni vymalováno. Ta naskládala vše do hrnce, místo zacvaknutí ( madla nad sebou ) to zacvakla jen napůl a šla od toho. Hrnec pískal až přestal ( dostala se do píšťaly pěna a pojistka tlak udržela. Bajonetový uzávěr se zdeformoval tak, že když to chtěla ochladit pod kohoutkem, dotkla se madla víka to se samo pohlo, rána do stropu až omítka odpadla, oběd na stropě a na stěnách. Sestra nosila brýle ( naštěstí ) a měla od horkých kapek bodově opařený obličej. Vzhůru letící víko v první chvíli vytvořilo před obličejem štít a usměrnilo většinu obsahu, mimo sestřin obličej. Hrnec byl na vyhození, protože bezpečně už zavřít nešel. Dnes jsou víčka oválná a vyletět zkrátka nemohou.

[67] nar.soc., E-mail, 9.11.2009 19:39

66 pokračování

Představte si, že jsem ten hrnec ve zděděném baráku našel. Byl uvnitř úplně černý, něco v něm matka vařila a asi to shořelo. Před dvěma lety letěl do sběru hliníku a zbyla po něm jen ta zkazka.

[68] rucuk, E-mail, 9.11.2009 22:22

67-nar.soc. Mám papiňáky dva- dušák a velký 7 lt. Víka jsou opravdu spíše oválná, ale také se musí dávat pozor, aby ,,seděla". Až na ten jeden výbuch, kdy jsem ve starém papiňáku ještě s gumou na víku vařila guláš a skončil na stropě, mám jen tu nejlepší zkušenost. Ten skončil ve sběru jen proto, že na něj už nebyly gumičky, možná jsem jej dala někomu na použití do zahrady, už nevím. Staré ještě slušné nádobí smaltované jsem také rozdala podle zájmu. Mám teď soupravu již 14 let se silným dnem a nemohu si ji vynachválit:-)))

[69] rucuk, E-mail, 9.11.2009 22:25

Nevím, jsetli jsem někde nedávala k dobru vaření v papiňáku na pařáčku jen s 2 dcl. vody na dně. Je tak možno vařit 5-10 minut brambory, 1/4 hod. uzené plátky mor.uzeného nebo rolky i dietní drůběží plátky. Do vody se přidá stroužek česneku, bobkový list. , půlka cibule. Voní to krásně.

[70] nar.soc., E-mail, 10.11.2009 15:46

Měli jsme u nás na přespání staršího vnuka.
Jeho rodina jela na pohřeb babičky ( ze strany druhého "otce" ), kterou ani neznal a na pohřeb nechtěl. Jenže sám doma a kdy se vrátí rodina nevěděli. U nás si napsal úlohy, v klidu se mrkl na televizi ( na jinou bednu ). Pak se zahrabal do postele s PET lahví horké vody ( stěžoval si, že má studené nohy ) a nakonec "babi, u vás je tak dobře, je tu klid ( doma má spory s mladším ( 5 ) bratrem ) a mladou německou dogou. Stále na něj doráží, aby si s nimi hrál.
Nakonec než usnul jsem mu vyprávěl rodinnou historii ( jenže usne a pamatuje si jen kousek), tak se opakuji a snad s tím budu někdy i na konci.
Dětská otázka, "dědo, že neumřeš", mne uvádí do rozpaků, "to víš, že tady nebudu pořád", a co já? "Nechci umřít", to nechce nikdo, ale nikoho to nemine, tak už spi.

[71] rucuk, E-mail, 10.11.2009 16:10

70- nar.soc. To téma umírání! Zrovna před chvílí mi sdělil manžel, že je vystavené parte zdejšího velice známého tanečního mistra pana Vogela. Dožil se 89 let a hodně dlouho byl tanečním mistrem, který naučil tančit několik generací. Neučil jen tancům, ale i společenskému chování. Jeho taneční hodiny měly vždy úroveň. Neustále jezdil na různé kurzy, kde se přiučoval novým, moderním tancům. V posledních letech měl na předvádění pár tanečníků, protože měl potíže -paradoxně- s klouby. Jeho popis by byl po celá léta stejný: Štíhlý, drobnější postavy,snědý brunet s knírkem pod nosem. Takový ten starodávný typ gentlemana, který si ,,udržoval" poměrně dlouho i černou barvu vlasů, než mu zcela zbělaly. I tak byl fešák.O))).Pro Zábřežáky zůstane pojmem - pro tanec a noblesu.

[72] rucuk, E-mail, 10.11.2009 16:30

Jedna vzpomínka na mistra - náš synáček glosoval: šup za oponu, lup tam štamprličku a šup zase na parket.- To je mládež co? Co všechno nevidí. Asi potřeboval posilu na tu mládež.

[73] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 07:39

Dobrý den.
Zase mám dozorčí funkci, dohlídnout na vnuky, protože rodiče mají oba ranní směnu a po 6 ráno vypadli. Každý se svým autem. To vše, přestože je zde zavedena příměstská pásmová brněnská doprava. Je vymyšlena tak, že z běžně autem zvládnutelných 15 minut do Brna, to touto dopravou trvá 50 minut. Už v r. 1980 zde byl zrychlený autobusový spoj Židlochovice-Brno, který jezdil maximálně za 25 minut až na Ústřední autobusové nádraží v Brně. Po 30 letech se věci vrátily do r. 1 a není divu, že je ráno v Brně autotlačenice. Do toho ještě zasahuje už půl roku trvající rekonstrukce Vídeňské třídy, kde se autobusy z jižní strany koncentrují. Je zřejmé, že úřady asi myslí jen brněnsky a kdo tam musí jet, tak ať se stará sám a za své.

[74] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 07:46

73 pokračování
Podle včera doručeného krajského plátku se tomu co je výše napsáno ani nedivím. Hejtman Hašek navazuje kontakty tu z Lichtenštejnskem, s Dolním Rakouskem, s Bavorskem, e Saskem-braniborskem a v novinách to vykreslili tak, jakoby JM kraj byl skoro stát.
Ten lezdoprdelismus v plátku kolportovaném v JM zdarma a vyhazování peněz na podobné účely, které zvládnou pověření ředitelé odborů ( z těch jmenovaných míst to tak probíhá ) jde asi panu hejtmanovi k duhu. To co zatěžuje léta lidi, kteří ten kolotoč živí, mu asi dosud nedošlo.

[75] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 10:11

Jedna aktuální zpráva.

Pozemské rozmíšky se stěhují do Vesmíru.
Vatikánský seminář o mimozemských projevech života vyústil do zajímavých filozofických končin.
Mimozemšťané by mohli být bez prvotního hříchu

Argentinský jezuita Funes je spíše skeptický pokud jde o možnost, že by byly brzy objeveny další formy života. V roce 2008 však prohlásil, že víra v Boha je slučitelná s vírou v mimozemšťany, a dokonce řekl, že by mohla existovat planeta obydlená bytostmi, které se neprovinily prvotním hříchem.

[76] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 10:12

75 pokračování

Astrofyzička z francouzského Státního ústředí vědeckého výzkumu (CNRS) uvedla, že máme ty největší naděje nalézt život ve sluneční soustavě spíše než jinde. "Pokud existuje, nalezneme jej brzy," řekla a zdůraznila, že v astrobiologii denně realita překračuje představivost.

[77] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 10:13

75 pokračování

Profesor Jonathan Lunine, fyzik z univerzity Tor Vergata v Římě, zdůraznil, že existence nějaké formy mimozemského života ještě nebyla prokázána a možná nikdy nebude, vědci však nyní mají představu, kde by ji bylo možné nalézt.

ČTK

[78] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 10:16

Jsou to starosti! Tedy hlavně s tím prvotním hříchem.
Jak to jezuita ví? Jsou snad na jiných planetách vietnamci s kupou hader. Každý tvor je tam oděný, aby nepoznal hřích nahoty, kterého se tak děsí pan Šupa?

[79] rucuk, E-mail, 11.11.2009 11:05

78- nar.soc. Všechno s prvotním hříchem je divné. Bez něj bychom tu tedy nebyli. A co toto? Když byli Adam a Eva první a jediní, jak mohli pak sourozenci spolu zakládat rod? To je snad také hřích, ne? A vezměte si Egypt, kde se bratr a sestra brali a měli děti. To se pak není ani co divit, že vymřeli na různé nemoci, zděděné a znásobené po předcích. Šlechtické rody tak většinou také dopadly, ale to už je jiná kapitola. Četla jsem Dějiny sexuality vydané v r. 1969, když se to ,,uvolnilo", kolovaly pak po známých a mám je schované dodnes ty tři sešity - starověk, středověk, novověk. Podle toho jsem daleko mravnější než třeba starověk, středověk- pruderie.

[80] rucuk, E-mail, 11.11.2009 13:22

-pardon - jsme mravnější než.....

[81] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 20:00

No vida a blog je na "nástěnce" a hned po ruce.
Před chvílí jsem přišel. Opravoval jsem tekoucí umyvadlovou baterii u dcery v prádelně. Je z mého rodného zdemolovaného domu, kde jsem ji kdysi na začátku svého manželského bydlení instaloval. Je to ještě porcelánové těleso. Teklo to přes rozvařené gumy všude a na můj podiv, ještě jsem dostal za 38.- Kč koupit celou sadu nových gumiček. Vodné a stočné je zde 61.-Kč/m3 a tak se oprava brzy zaplatí. Jen ty zalehlé závity mi daly zabrat. Už jsem to viděl na totální demontáž. Nakonec, mám ještě jednu stejnou baterii, tak by se moc nestalo.

[82] rucuk, E-mail, 11.11.2009 20:55

81-nar.soc.- absolvovala jsem dnes 3 návštěvy během 4 hodin. Bylo to příjemné popovídání s jubilanty. Muž mě docela uvítal- kde se touláš? . Nic ve zlém. Jen, když jsem doma, chtěl by, abych vypadla a jsem-li pryč, nezdá se mu to. Jsou všichni takoví? Neví co chtějí, že? Holt muži. Nemusí ji mít u sebe, jen ať je někde poblíž, po ruce.

[83] nar.soc., E-mail, 11.11.2009 21:19

Mně nevadí, když žena odejde někam ven. Proč? Protože klepy nesbírá, žádné neodkladné návštěvy nemá, co chce a mohu to jí dovezu a podle papírku opatřím. Když se ubírá pryč, dostanu horu příkazů, takže mám co vysvětlovat po jejím návratu. Sama chodí jen k lékaři, kadeřnici a švadleně. Jinak mne bere ssebou ( opora či negr, se vždy hodí ). Když nemám nic "súrného" rád ji kamkoli doprovodím a autem dovezu ( celý aktivní život to nešlo, tak si toho považujeme až teď ).

[84] rucuk, E-mail, 11.11.2009 22:26

83-nar.soc. Také nesbírám klepy, spíše poslouchám různé příběhy. Lidé, co žijí sami, se potřebují někdy vymluvit a jsem vděčný posluchač. Nemluvíme o jiných lidech, málokdy , spíše o tom, kdo už tu není, koho jsme znali, já stejně o nikom nic nevím a moc mě to nezajímá, pokud to není zvláštní příběh lidský, u kterého na jménu nezáleží.
Nákupy u nás dělá muž a on sám, pokud odpoledne nevyrazí na hodinku ven, není ve své kůži.. V tom si dáváme volnost už dávno. Spolu chodíme spíš jen k rodině či přátelům při výjimečných příležitostech. Užila jsem si ,,courání" dost, jsem spíše teď puťka domácí.

[85] JM, 11.11.2009 23:43

82,83
Teda, ta Vaše paní se má. Já většinou slyším." To zvládneš sama, tak si tam zajeď, atd". A po návratu." Kdes byla tak dlouho!"

[86] nar.soc., E-mail, 12.11.2009 11:32

Dopolední pohoda stála po esemesce z Vodafonu za psí štěk.
Upozornili nás, že nemáme zalaceno a po 7 dnech nás zablokují ( odblokování přijde zase na 300.- ). Faktury nám chodí esemeskou a asi byl tel. vybitý a schránku žena neoevřela. Jenže do samoobsluhy na PC, ale i v automatickém tel. styku chtějí heslo a na to jsme si nemohli vzpomenout. Jako sebevědomí důchodci, jsme si ho nikam nezapsali ( aby nás nikdo nepodvedl ) a teď jsme zírali jako tvrdé Y. Zkusili jsme různé číselné kombinace až se samoška zatnula. Právě v době, kdy jsem si matně heslo připoměl. Žena z toho byla špatná ( jak vidí složenku už ji vypisuje a trapčí s ní do banky ). Nakonec jsme se pročekali na mobilu k operátorovi a ten mi potvrdil, že předpokládaná kombinace je správná. Konečně máme ověřeno výpisem z účtu co jsme zacvakali a co dnes urychleně cvaknem.

[87] nar.soc., E-mail, 12.11.2009 11:45

86 pokračování

Spojím dobré s užitečným. Teď mi volal známý ( už 10 let nám pomáhá s PC ), že má pro mne repasovaný ( osazený nově ) PC značně výkonnější než je tato bedna. Chce za něj i s plochým monitorem, klávesnicí a myší 6 500.-Kč. Dokonce v tom bude 7 Windovs ( poslední oper. systém ) s možnostmi pro dnešní hry ( to sice nepotřebuji já ale vnuk ). Zdá se mi to výhodné ( starší bednu daruji v rodině ) a nutí mne to k seznámení se z novějším programem ( budu v rodině mít nejmodernější stav ), což člověka jen potěší. Večer si mám zajet na "překlopení" z hardisku ve stávající bedně do novější.
Měl jsem sice v plánu notebok ( když jsem už zaplatil v rodině dva ) ale nevadí. Teď jen udělám do bankovní úložky zase díru. Měl jsem naději na nějakou hotovost, ale zatím nic nedošlo.
Chlapík živí rodinu a asi mergle potřebuje, protože volal už včera a příležitost se má chytit za rohy. Tak jdu do banky.

[88] Věra z Vysočiny, 12.11.2009 13:41

Milá Růženko, v létě jsem Vám slíbila recept na vynikající cukroví - kakaové košíčky - peču je jen na vánoce a protože jsou vánoce přede dveřmi - plním slib :
Zde je naše rodinné stříbro : :-)

20 dkg hl. mouky
6 . moučk. cukru
5 . mletých vlašských ořechů
13 . tuku
5 . kakaa
1 malé vejce
trochu strouhané pomer. kůry.

Vypracovat na vále těsto, 1/2 hod odležet v chladu, vtlačit do košíčkových formiček, upéct.
Do prochladlých košíčků dát na dno kousek višńového džemu - pro tyto účely ho v létě dělám, protože ta višňová chuť je tam důležitá - naplnit krémem - setřít krém nožem do roviny a polít čokoládou, ozdobit půlkou vlašského ořechu.

Krém - půlku změklého másla utřít s moučkovým cukrem podle chuti a pak přikapávat po lžicích horké !!! převařené !!! mléko - asi 4 lžíce.Dle chuti trochu rumu.

Čokoláda - osvědčenou mám na 1 kostku ztuženého tuku 3 čokolády na vaření rozehřát ve vodní lázni, přimíchat 2-3 lžíce dobrého kakaa - prosátého - a trochu oleje - čokoláda není tak tvrdá.Udělám toto větší množství a podle potřeby ohřívám a zdobím.Opakované ohřívání není na závadu - naopak.
Košíky naplním krémem, šoupnu do chladna a až krém ztuhne, namáčím je do čokolády a ozdobím.

Dobrou chuť !!! :-))))

[89] rucuk, E-mail, 12.11.2009 14:13

88-Věro z Vys. díky. Zapsala jsem si ten recept. Letos se mi bude hodit, mám něco v plánu na prosinec. Snad se mi povedou. Děkuji moc. Věřím, že si je opíše více žen a vyzkouší je. Vaše rodinné stříbro se tak rozšíří :-)))

[90] rucuk, E-mail, 12.11.2009 14:14

87-nar.soc. Tak si uděláte radost i Vánoce.

[91] rucuk, E-mail, 12.11.2009 14:26

Doporučuji čtenářkám vrátit se v mém archivu do 11/2008 do článku Pečete na Vánoce, určitě se jim něco bude hodit a pokud máte ještě někdo něco nového- třeba způsob zdobení, či nový druh- rodinný recept, hoďte ho, prosím, sem. Budu ráda a ostatní snad také.Díky.

[92] nar.soc., E-mail, 13.11.2009 07:34

90 rucuk

Dobrý den.
Zase mám hlídací ráno a mohu odtud reagovat. PC mám doma, ale bohužel zatím nejede myš. Jinak je mašinka překvapivě šikovná. OS Windovs 7 profi je na tom zapůjčený a mám se rozhodnout. Jenže jak se rozhodout, když to nejede, v sobotu jsme celý den v Praze a jest-li tam nezůstanem i v neděli není zatím rozhodnuto.

[93] rucuk, E-mail, 13.11.2009 14:19

92-nar.soc. Mně myš také ,,nepracovala", ale už jsem to asi psala, že se někomu z demoličního tria podařilo překousat drátek. Syn mi zapůjčil jeho náhradní a tu raději na noc schovávám do šuplíku. Už se těším na tu bezdrátovou... Mějte se v Praze dobře a pokud vám nic nebrání a máte možnost tam pobýt, buďte. K vidění je tam hodně. Jen opatrně, pokud pojedete autem- to asi ano. Však vy to vyřešíte, až se vrátíte- myslím to s tím počítačem.
Koupili jsme televizi s velkou obrazovkou a ta stará ,,pokojová" je tak ,,hluboká", že se mi nevejde do pokojíka do poličky. Nechci tam přidávat stolek. No, stejně by vydržela jen do digitalizace, takže to vyřešíme jinak. Klidně bych ji někomu věnovala, je v pořádku, jen jsme řešili dilema, zda koupit novou už teď nebo čekat.....

[94] rucuk, E-mail, 16.11.2009 17:53

Zdravím dnes všechny, kdo do Kavárničky ,,zabloudí". Doufám, že se pan Ivan s paní v pořádku domů vrátili a budou-li chtít, podělí se s námi o zážitky z výletu.

[95] nar.soc., E-mail, 16.11.2009 22:24

Dobrý pozdní večer.

Tak PC už šlape. Mám instalovaný 7 Windovs, je to jak žihadlo. Vrátili jsme se z Prahy ještě tentýž den. Vezl jsem na schůzi známého, ( to jsem původně netušil ) je v léčení chemoterapií, velmi ztratil na váze, brzy se vyčerpá. Chtěl ale vidět známé tváře z celé republiky, byl bouřlivě přivítán. Jeho vyčerpanost nás poháněla domů, přestože jsem měl problém s autem, ale nakonec vše dobře dopadlo ( blíže v hospodě u Josefa ).

[96] rucuk, E-mail, 16.11.2009 22:42

95-nar.soc. Tak vy dáváte přednost hospodě před Kavárničkou- no, chlap, co se dá dělat? Jenže pokud sem chodí více žen, spíše by si to přečetli, ne? Ve,, staré" hospodě se probírá více politika a sporty O))). Nutit vás nemohu:-))Zdravím a ať vám PC šlape dlouho.

[97] nar.soc., E-mail, 16.11.2009 22:54

Dobrý večer.

(překopírováno z hospody u Josefa, abych byl nestranný ).
Konečně mi vyměněná bedna ( 1326) jede. Stačí pár dní a mohu veršovat s Nerudou, " kdo chvíli stál již stojí opodál". Ale je to věc, získal jsem předčasného Ježíška ( a sám si ho nadělil - heč ) včetně plochého (konečně) monitoru.
Teď jen, aby se to zařízení ještě využilo.
Mohu podat zprávu z pražské cesty na jednání Ústřední rady ČSNS 2005 ( to je název). Nejnapínavější zážitky jsem měl se starým Golfem. Nějak ucítil zimu a má asi medvědí sklony ( k zimnímu spánku ). Je to sice nafťák a já mu dopřeji do nádrže až 1/3 výprodejního
jedlého oleje za cca 16 Kč. Donedávna si to bral bez protestu a najednou se začal šponovat. Jeli jsme celkem mírně a předpisově jen 120 (umí i 150 ) a přesto začal u Jihlavy mrkat kontrolkou přehřátí. Napřed jsem si říkal, ať se dědek prohřeje, ale když lezl teploměr nahoru, jak při zápalu plic, zastavil jsem na stanovení diagnozy.
Zírám pod kapotu, nikde nic neteče, fridex je v nádržce a odvzdušňovací pramínek teče v pohodě. Zavřu, sednu a kontrolka také zhasla, no vida, asi mně chtěl motor vidět ve dne. Jo pane, dva kilometry, kontrolka mrká, teploměr leze až na půdu. Na příští parkoviště a zapakovat a zase nic. Kruci tyrkn, co si to staví hlavu. Mám být v Praze v 10 hod., teď je 8,45 je to na chlup. Elektrický větrák se nehne, hadice u motoru jsou jako nabitá jelita, slabě frká pára z odvzdušňovací hadičky do nádržky. Někde je krpa. Řemen je napnutý, vodní pumpa má oběh ( topení jede bezvadně ) jediná závada musí být s termostatem. Zřejmě se na zimu odporoučel a zjistil jsem to až na dálnici, ve větším zatížení. No nic, risknu to, nebudu mudrovat ( mám tři spolucestující ) zapojím přemostěním chladící ventilátor na trvalý chod a snad to pomůže udržet teplotu vody na snesitelné hladině. Vymyšleno uděláno a konečně jsme v 10,20 v Leteckém klubu, hotelu Duo na Proseku, na schůzi ÚR ČSNS. O tom co tam bylo, potom.

[98] rucuk, E-mail, 16.11.2009 23:05

97-nar.soc. Máte kliku, že tomu rozumíte. I dobrý řidič si nemusí s určitými problémy vědět rady. Já vzpomínám, když to tak čtu na bratříčka, který autům rozuměl, ba přímo je miloval. Dovedl si je nejen seštelovat tak, aby moc nespotřebovalo benzínu nebo nafty, ale udržoval je v tak vzorném pořádku, že vydržela hodně roků a ještě je pak mohl klidně předat ,,na dodělání" dceři. Slouží dodnes to jeho první autíčko.

[99] nar.soc., E-mail, 17.11.2009 09:34

Dobrý den.

Hotel Duo na Proseku ( asi 2km za "Heydrichovou zatáčkou ) na nově koncipované výpadovce, je bývalá ubytovna Metrostavu.
Panelákový komplex halabala smontovaný, koupila anglická společnost zastoupená panem Horalem, československým tankistou od Dunkerku. V poválečné době se vrátil do vlasti, aby za tři roky odešel a vyhnul se kriminálu, kterým po r. 1948 odměnila republika " vojáky západní armády ". Značné investice jsou patrné v doprovodných službách pro běžnou anglickou klientelu a rodinné pobyty. Bazén, kuželna, sauny, fitka, společenské sály, diskotéky, restaurace, malé bary a vinárny vše doprovází. Perfektní informační služby, ochranka a vše na co jsou Angličané zvyklí, je přeneseno do Prahy. Pro tuzemce je zde ale draho ( nemáme příjmy v librách ) a třeba tonik na stojato u pultíku, je za 30 Kč.
Pan Horal je už starý pán, velmi vitální vlastenec, nedávno vyznamenaný medailí min. obrany. Je skutečný benešovec, který bojoval za vlast a byl kdysi národním socialistou. Máme od něj podporu v možnosti využívat pro republikové schůze místnost Leteckého klubu naprosto zdrama a se slevou gastronomické a parkovací služby.
Pěkné prostředí Leteckého klubu, s virtinami dobových dokumentů, vyznamenání, fotografií a reálií ( uniformy, padák, listy vrtulí bojových letadel aj ), shromáždil a uspořádal pan Horal v tomto hotelu. Slouží dosud pro památeční setkávání
"západních vojáků" a jejich potomků i příznivců.
Zde došlo 3. 4. 2006 k obnovovacímu sjezdu České strany národně socialistické, vedené snahou zachovat politickou památku a rozvíjet dědictví státníků, Masaryka, Beneše, Horákové, Hory, Klofáče a mnoha dalších z dějin známých lidí z národně socialistické minulosti.
Jenže dnes se jako v jiných stranách hádáme ( což je dobře, protože kde je ticho, tam je mrtvo ), protože strany jsou neusazeny, jejich ambice jsou velké a naráží na ambice jiných. Po padesáti letech ( Masarykův odhad ) se těmto situacím potomci zasmějí, i když se stejnými způsoby budou řešit příští potřeby. Naštěstí, my nic závažného pro stát neřešíme, jednoduše proto, že nás voliči neberou. Má to své výhody, nic neřešíme, nic nezkazíme. Čecháčkovstvím ( kritizovaném Havlem ) netrpíme a ve sjednocené EU se naše představy uplatní. Morálka, poctivost, pracovitost, platí všude.

[100] rucuk, E-mail, 17.11.2009 12:10

99-nar.soc.- Není to škoda, že vás lidé ,,neberou"? Zřejmě o vašich představách a cílech málo vědí, představitele dobře neznají. Chtělo by to možná větší propagaci před volbami. Styl přesvědčit , na rozdíl od jiných bez pomlouvání a osočování druhých. Pak by to možná voliče oslovilo více.

[101] nar.soc., E-mail, 17.11.2009 13:11

rucuk

První otázka, kteří lidé? Skutečná politika oslovuje vždy jen některou skupinu lidí. Pro zjednodušení, jsou tři skupiny lidí.
1. Chtějí mít absolutní svobodu, bez odpovědnosti ( peníze jim
nesmrdí nikdy ).
2. Chtějí se mít přiměřeně dobře z vlastní práce a připouštějí,
že stát jim má zajistit některé služby ( logicky platí daně ).
3. Chtějí se podřídit státu výměnou za dostatečné všestranné
zajištění, nejméně podle ústavní Listiny.
Z tohoto nástinu logicky vyplývá, že poctivě nemůžete adresným způsobem oslovit více než 1/3 lidí. Proto ani většinový volební systém nic nevyřeší. Bez apelu na morální postuláty nedojde k potřebnému prolnutí zájmových skupin, ani k dosažení přesvědčivé většiny. O těchto věcech se hádáme a jediné východisko je v ideově programovém pojednání uvnitř strany, aby dovedla zacílit na voliče.
Když přijmeme pesimistické posouzení, že voliči jsou manipulovatelné stádo, jsme v koncích. Na lživou manipulaci nemáme prostředky, ani žaludek.
Asi se musí voliči mnohokrát zklamat, než se vrátí k tomu, co je prověřeno. Poctivost, nezáludnost a pracovitost přináší výsledky. Jenže opakujte mládeži "staré. vyčichlé pravdy"?

[102] Zdenka-matka, 17.11.2009 13:14

http://www.youtube.com/watch?v=W0Mydquf9S8&feature=PlayList&p=DE93E40E007C4AB6&index=6

[103] Thea, 17.11.2009 22:46

[102] Platné pořád.
Totéž na téže straně - "Kádrují mě".

[104] Zdenka-matka, 18.11.2009 07:31

103 Thea
Ano, je to tak. Stále se u nás vedou žabomyší války, místo abychom táhli za jeden provaz, snažili se dorozumět bez vzájemných ataků a pracovali, abychom se měli lépe.
Karel Kryl byl ..... velmi zvláštní člověk, básník, bard....

[105] jurasek, 18.11.2009 15:58

88 Vysočina: Já dobře vím,že recept nebyl určen mé osobě nuž ale když byl tak veřejně vystaven??? Takže jsem si jej přečetl, a protože cokoli upéct znamená pro mě -Nima problema (:-))Tak bych se chtěl jako zkušený pekař cukrář zeptat pouze na jedinou věc.
Do prdela kde mám sehnat to malé vejce????A kolik má měřit v obvodu? A jak to vajco měřit-na kulato nebo na šišato.Odpověď chci do 22.12,pak už nepeču a kdyby se mně chtěla dáma zeptat,proč do 22.12,že to budu mít tvrdé ,Tak odpověď zní-Maminka má 5.2. 70let. Takže mi to do té doby zajisté změkne.Kdyby to nebylo měké tak bych se strapnil před hosty. A je to. (:-o)).

[106] jurasek, 18.11.2009 16:05

89 Rucuk-I clapi umí péci a mají též rádi stříbro-rodinné.
Nakonec první chléb jistě upekl chlap akurát že se mu nechtělo dělat každý den to samé tak to svěřil ženě.Nadarmo nejsou nejlepší kuchaři Muži.- i cukráři.

[107] jurasek, 18.11.2009 16:06

106 :opr. I chlapi umí péci

[108] jurasek, 18.11.2009 16:09

91) Rucuk: Děkuji že jste mne opět opomenula. Nejste Feministka?(:-))
I chlapi umí péci!!!!!!!!!!

[109] rucuk, E-mail, 18.11.2009 20:25

1O8-Jurášku, neopomenula. Když hodíme nějaký recept platí i pro muže, to jen tak ze zvyku píši ženským. Aby mě zase chlapi neosočili, že je k něčemu nutím. Je známé, že chlapi jsou lepší kuchaři zvláště na speciální jídla, cukráři, pekaři a víte proč? Protože, kdo z nich to dělá, dělá to ze zájmu, baví ho to a většinou to nádobí po nich uklízí žena- pardon, vás nepočítám- ženy to dělají spíše z nutnosti. Mnohé rády, některé nerady a je to dost poznat na výsledku.

Jo a to malé vejce: dělala jsem kdysi také fakturaci v Drůbežářských závodech a jako správní cifršpioni jsme vypomáhali v provozu, v třídírně vajec, ba párkrát i v České Vsi, kde byla drůběží jatka. Vejce byla strojově tříděna. Mašina jela, v kukani byla osoba, která koukala na řady vajec a vybírala na plato naprasklá (křapky) a tmavá- pukavce házela na kýblu na vyhození a ta nadprůměrně veliká dávala na plato ,,výběrová" a to musela ještě razítkem označit. Další vajíčka procházela třidičkou a byla rozlišena dle průměru na A,B,C. Šlo to na dvě strany a na každé straně stály dvě osoby (i muži-úředníci museli občas brigádu dělat) a odebíraly vejce na příslušná plata. Na každém vajíčku bylo to písmenko uvedeno a šlo žlábkem, takže jsme měli co dělat, aby nám to nepadalo. A my jsme si při tom kolikrát zpívali, jen při potřebě jsme pokřikovali na mistrovou, ať honem zaskočí, že musíme eeeee. Zastavovat se kvůli tomu nemohlo:-)))
Takže to malé vejce je tak velikost C. Jo, ta dost nakřáplá se vedle třidírny rozklepávala do nádob- na,, melanž", kterou odebíraly cukrárny, výrobny krémů, pekárny na kg. To jsem docela odbornice, co?O))) Tak pečte a nelamte si hlavičku.

[110] jurasek, 18.11.2009 21:56

Rucuk: tak to jste mně skoro dostala.Áž na to,že vy nemůžete vědět že jsem vyučen obchodníkem(prodavač -specializace maso-uzeniny),takže tyto věci znám jak ze zbožíznalství, tak z praxe to já jen tak mimochodem,že ty naše slépky žádné razítka nemají.(:-o))

[111] rucuk, E-mail, 18.11.2009 22:28

110-Jurášek- to nyní, ale do Drůbežářských závodů byla vejce dodávána s určitým označením a při třídění byla orazítkovaná strojem, jinak jak popisováno. Jste holt proti mně ,,mladý" a možná si to nepamatujete, že se v prodejnách vajíčka prodávala v různých cenách podle velikosti. Křapky byly v obchodech málokdy, rozebrali si je zaměstnanci a lidé z města za úhradu po platech, chodili tam v určitý den, protože bylo známo, že se křapky prodávají a vytříděná , fyzicky poškozená, či podváhová kuřata za 15 Kčs za l kg. Kuřata občas byla i v masnách, ale těch ,,zvláštních" nebo v prodejně Ryby-drůbež a jezdili tam hodně z hospod a kuchyní.

[112] Věra z Vysočiny, 19.11.2009 09:37

Jurášek - nalamte si s tím hlavu,Držte se paní Rettigové - "vraž tam jedno vejce."

[113] jurasek, 19.11.2009 10:04

Rucuk: Křapky samozřejmně znám,protože jsem mněl normální dětství a mám všeobecný přehled.
Takže křapky se k nám domů nosily po kartonech,,kde bylo tuším 10plat,a prodávali se v nuceném výseku stejně jako 3-ky kuřata,ty sme kupovali také po kartonech -bylo jich tam 10_11 to podle velikosti a to možná nevíte vy, že byly ještě N.S.(nestandart)kuřata a ty byly opravdu za hubičku.

Vysočina:To je taky rada -vraž tam vejce.MÁM HO OLOUPAT?

[114] Věra, 19.11.2009 11:02

Juráš - jestli máte osteoporózu, tak ne :-))

[115] jurasek, 19.11.2009 11:09

ÁÁÁÁÁ : Další radílek .Tak tedy Věrko má být na tvrdo nebo na hniličku.
Jinak mám pouze sklerózu-zatím bez ostnú(:-o))))))))))))

[116] nar.soc., E-mail, 19.11.2009 12:09

Konečně mi jede PC, jako rychlík. Mám zapůjčený OS 7 Windovs profesional na zkoušku a seznámení.
Včera zde byl celý den nemocný vnuk, stáhl si jakousi hru, která potřebuje začně velkou RAM paměť a rychlý procesor. Byl z toho nadšený, prý dědo, to prima mašina, takovou nemá nikdo z žádné rodiny ve třídě. To se mi sice moc nelíbí, vytahovat se cizím peřím, ale co zmohu? Nejvíc kluka překvapila průhledná stěna bedny, kde je vidět seskládané součástky a běžící ventilátory. Mechanik mi dokonce nabízel instalaci "barevných světelných efektů", které si prý dnešní mladí za průhlednou stěnu instalují, jako doprovod ke zvukovým efektům. Nic takového mně nesmí do baráku. To by se tu děcka servaly a kdo má mezi nimi dělat šafáře.
Jo abych nezapoměl, stejně vybavená použitá bedna po revizi, je k mání za max. 4 000.-Kč v Brně. Zájemci bych sdělil tel. číslo pro dojednání kontaktu.

[117] Věra z Vysočiny, 19.11.2009 12:21

115 - Ale Jurášku, to není další radílek, to jsem pořád já :-)) , zas tolik bab tu kolem sebe nemáte .-) -dám Vám poslední radu - na to vejce se vykašlete. V tom původním receptu stejně není. Ale Vy se tu holedbáte, že pro Vás nět problema ničevo, a rozhodí Vás vejce, a ještě k tomu malé? Co až bude třeba použít vejce velkého? To si tedy tu debatu neumím představit. No, tedy, umím, ale až po 22 hodině:-)

[118] jurasek, 19.11.2009 14:14

Vysočina: Z veľkym vajcom nima problema ani ve dňe ani v noci.Nikdy sem si nevšiml žádných dětí na dostřel tak proč po 22 01hod?

Národní socialisto ta skritá reklama je opravdu nechutná a asi tu nemá ani co dělat.Ještě nám napište na kterou stranu se ten ventilátorek točí .
Děkuji Jurášek

[119] Věra z Vysočiny, 19.11.2009 14:46

Ostrava - pro slepičí kvoč. Tím končím vaječnou diskusi. Krásný zbytek dne :-)

[120] rucuk, E-mail, 19.11.2009 16:04

113-Jurášek, ty N.S. kuřata též znám, psala jsem, že jsem byla na brigádě v provozu, kde se kuřata nejen třídila, ale i kuchala, dávali se do nich droby zvlášť balené. Jen vím, že tam byla přítomna veterinářka, která hned na začátku nemocná kuřata vyřazovala (poznala to prý podle vnitřností, barvy jater a pod.-nevím) , ale třeba ta malá pod l kg, nebo s odřenou kůží se vyřazovala a dávala bokem na ty 3 a n.s., teprve ta dobrá byla vyplněna již zmraženými droby, dána do sáčku a putovala do mrazáků.

[121] rucuk, E-mail, 19.11.2009 16:06

Je to už vlastně strašně dávno, kdy jsem tam ,,brigádničila". Je aůle fakt, že díky snadnému nakupování drůbeže, jsem tehdy krásně držela taili. Dělali jsme je na spoustu způsobů.

[122] nar.soc., E-mail, 20.11.2009 13:32

118 jurasek

Vážený, asi neuznáváte svépomoc. Nic nepropaguji, ale možná existuje člověk, který by lepší bednu uvítal. Jen pro informaci, má dva ventilátory a každý se točí jinam ( sloužila dříve jako server, takže je asi výkonná..

[123] rucuk, E-mail, 20.11.2009 14:31

118-Jurášek- nemohu, než se přidat k nar.soc. Možná jste nečetl, co jsem v jedné kavárničce psala, že taková nabídka něčeho, co už někdo z čtenářů nepotřebuje , nechce to dávat do inzerátů a myslí, že by se našel zájemce, může se pak domluvit pomocí emailu. Není to výzva k inzerci, to ani být nemůže, ale náznak, občas nikomu snad neublíží. Jsou lidé, kteří nechodí moc ven, navíc inzerci na netu či v novinách nesledují, ale jen právě pro pobavení třeba různé blogy. To mi spíše vadily ty neustálé předvolební agitace házené do blogů, ty byly všude....

[124] rucuk, E-mail, 20.11.2009 14:38

Trochu z jiného soudku: V malém průzkumu jsem chtěla zjistit, kdo by byl pro, aby Kavárnička pokračovala a je zajímavé, že tam se rozvinula diskuze, která by se dobře vyjímala i tady. Vtipné repliky, dobírání si jeden druhého, nic ve zlém.

[125] .Jurášek, 20.11.2009 23:26

Vážený!?!?!? A to tu chcete dělat srandu???Za chvíli by sme se zakously!Ventilátorky světýlka plexi obal cena a kontakt ke koupi...Jestli to není skrytá reklama pro vašeho známého co kšeftuje s repasí tak já jsem Pana Orleánská,a vyklízím tento blog aby zde bylo dost místa pro vaše podnikatelské záměry.Jakou slevu jste dostal?
Odepisovat nemusíte neboť mizím z tohoto reklamního hnízda Jurášek

[126] nar.soc., E-mail, 21.11.2009 10:58

125 . Jurášek

Tak nevím na koho reaguji. Jedno ale vím jistě. PC se obměňují, vždy jsem měl jen seskládané šroty. Dnes mám od r. 1994 sedmý. Na prvním 286 jsme se tápavě učili ťukat na klávesnici. Je množství lidí, kteří by uvítali lepší mašinku, ale mají obavu, že budou podvedení starým krámem. Ten můj známý mimochodem obhospodařuje vyřazené PC, umí je otestovat a nákupem hlavních nových součástek, je podle potřeby seskládat do spolehlivého stavu. Že si nechá faktury proplatit a práci rovněž, to je snad běžné. Já osobně z toho nic nemám a veden jen dobrou vůlí jsem zde narazil na člověka, který má jiné vidění, nu jako Panna Orleánská.

[127] nar.soc., E-mail, 21.11.2009 11:05

Jinde je otázka, co kdo pije u PC.
Prozradím jednoduchý recept. Koupím si sáček "svařené víno",
odsypu 1/3 do půllitrového porcelánového hrnku, přidám polévkovou lžíci cukru, doleju vodou do 2/3 a dám na 2,5 min. do mikrovlnky. Ponechám po vypnutí ještě pod poklopem další 3 min. Po vyndání malým cedníčkem vyberu vyvařené koření a doleju studeným červeným ( nebo bílým ) vínem. Je to hned k pití, hrnek je horký a dlouho to tak vydrží. Dobrou chuť.

[128] MIRA, 21.11.2009 13:26

Jurášku, Jurášku, teď jsi to přehnal, ale věřím, že ne ve zlém úmyslu, protože jinak bych tě virtuálně nakopal do virtuální...
:-))))))))

[129] nar.soc., E-mail, 21.11.2009 14:42

Dnes zemřel profesor Vojtěch Cepl, spoluautor Ústavy ČR.
Jeho krédo, "lidé nemají být podřízení lidem, ale právu".
Čest jeho památce.

[130] Zdenka-matka, 21.11.2009 15:21

Vždycky někdo něco přežene, tak ho nakopeme společně a jednotně do ....

Ale no tož tak...

Ste všichni Moraváci, ne? Tak se hleďte domluvit. a na Juráška mi nesahat. Jo,,,,,

[131] Zdenka-matka, 21.11.2009 18:04

"Nechceme žít pod vládou jiných lidí, ale pod vládou práva a řádu."

[132] jurasek, 21.11.2009 21:51

Nár soc.Místo aby ste mněl radost ze svého vnuka a nového repasovaného počitače se dvěma ventilátorky ale bez barevné hudby co vám nesmí přez práh tak se tu rozčilujete s Juráškem a málem by jste tou bojovou náladou nakazil MIRU,mou virtuální prdel a moji matičku-Zdeničku.Matko jen jim dejte darebákům aspoň tak jak Václavovi. Chachaři moravšti! (:-o))))))

[133] Zdenka-matka, 21.11.2009 22:20

132 jurasek
To já jen tak. Muži prý milují potvory. :-))))
Dobrou noc :-)

[134] nar.soc., E-mail, 21.11.2009 22:48

Pane jurasku, Jurášku či Panno Orleánská, buďte v klidu.
Bedna už není, možnost zanikla a s ní i Vaše ozvěny.

[135] rucuk, E-mail, 21.11.2009 22:54

Jurášku, tak se nezlobte, inzerce tu nebude, to bylo jen jednotlivé, v dobrém úmyslu.
Zdenko, na Jujráška vám nikdo sahat nebude, on je dobrý, i když někdy hubatý, ale to my všichni, ne? Tedy občas. Přeji vám všem krásné sny a dobře se na zítra vyspěte.
My jsme dnes slavili synovcovy 40. narozeniny- mláďátko proti mě , ale bylo nám fajn. Důchodců 5, střední věk 3, mládež 3, + 1 dítě, moc roztomilé děvčátko oslavence. Bavili jsme se náramně o všem možném. Jen část naší rozsáhlé již rodiny.

[136] rucuk, E-mail, 21.11.2009 22:55

No vidíte, z Juráška jsem udělala Jujráška- stačí jedno písmenko:-)))pardon...

[137] cranberry, 22.11.2009 21:38

Paní Růženka jedla, pila, hodovala a brusinka šlapala svoji oblíbenou trasu po Bílé Opavě. Nádherné počasí, hodně vody, ještě více překážek v podobě spadlých stromů, tentokrát to bylo docela náročné. Ale fantastické, u Barborky jsme odpočívali jen ve svetrech, společnost nám dělal rezavý kocourek. Kolem Ovčárny jsou zbytky sněhu pro vaše případné sáňkování :-))

[138] jurasek, 22.11.2009 22:24

Celý den jsem se nemohl připojit na blog. Máte stejný poznatek nebo jsem tele telecí?

[139] rucuk, E-mail, 23.11.2009 10:45

138-Jurášek, nejste tele telecí, to jsem si také myslela, že jsem něco zďubla, ale pak mi snacha psala na skypu, že jsou blogy fuč, chtěla se prý podívat na můj, zkoušela to na jiných a pak mi sdělila, že tam také nic není. Zřejmě to ,,spadlo" celé. No, skoro mě mrzelo, že by bylo všechno pryč, zábava by byla chudší. Aspoň jsem si ,skoukla" všechny emaily a přeposlala ty nejzajímavější.

[140] rucuk, E-mail, 23.11.2009 10:47

137-cranberry- nebylo to tak zlé s tím hodováním a zvláště pitím. Člověk musí mít rozum a odhad, co může O))) To šlapání bylo dobré, ale ten sníh moc nevydrží. Předpovídají teplo a silný vítr, to odtaje asi všechno.

[141] rucuk, E-mail, 23.11.2009 15:44

Jen pro informaci, dala jsem včera dotaz emailem na redakci, co je se všemi blogy a dnes mi přišla odpověď i s omluvou, že je již oprava provedena, což je pravda. Takže není nad to se zeptat, že? Oni by to určitě spravili i tak, ale aspoň si amatéři jako já nemusí myslet, že něco sami pokazili:-)))))

[142] Zdenka-matka, 23.11.2009 16:56

141 rucuk
Já si říkala, že jsem zablokovaná, nebo mám zavirovaný počítač.
Redakce mohla nechat v záhlaví upozornění na opravy. Mě to nedocházelo. No nic.
Hezký večer.

[143] rucuk, E-mail, 23.11.2009 20:04

142-Oni poděkovali za upozornění, takže to asi nevěděli. Něco mě varovalo, když se mi nevedlo uložení oprav článku- doplnění věty a pod. no a pak to zmizelo všechno. Docela deprimující...Přitom o nic nejde.

[144] jurasek, 23.11.2009 22:44

136 Rucuk Což o to u vás jsem jenom Jujrásek a to asi omylem ale Václav začíná být vulgární a též mně zařadil již mezy komunysty.Ne že bych se posral vzteky,nevadí mi že jsem komunista ale Václava je mi líto.Myslím že to s ním jde z kopce.Pozbyl veškeré soudnosti.
Václava myslím z blogu ( Václav Nový)

[145] Zdenka-matka, 24.11.2009 09:09

144 jurasek
Těžko se v něm vyznat. Někdo může být sprostý jako dlaždič a přec to nevadí, ale jeho vulgarita v pořádku není. Ubližuje si hoch. Škoda ho. A jestli se tak nechá vytočit i doma, pak to má nesmírně těžké on i jeho rodina.

[146] jurasek, 24.11.2009 11:00

Matka : Jelikož se Václavem zabývám od Dubna a pokud mně paměť nešálí tak Václav je sám a všichni jej již opustili. Ale mohu se mýlit, protože jednou zase psal že vykládal nějaké cizí ženské jak se obtuluje se svou nevlastní dcerou a ona jej zprasila......Možná již nežije v realitě. Nemoci jsou různé.

[147] Zdenka-matka, 24.11.2009 12:09

Nevím, já tam nyní nevstupuji. Jak jsem psala na "průzkumu."

[148] rucuk, E-mail, 24.11.2009 19:07

146, 147- jurášek , Zdenka- Víte s Václavem je to asi tak, že viděl velkou diskuzi u svých článků a to bylo pro něj měřítko zájmu. Nic se nemá přehánět a nechat si nadávat jak od autora, tak od komentujících není příjemné asi nikomu. Také stále se opakující ,,pravdy a názory" omrzí. Sám na to možná přijde. Možná by neškodilo, aby se alespoň u některého jeho článku nereagovalo ani slovem a možná by své příspěvky přehodnotil. Zřejmě žije ve svém světě, domnívá se, že jen on má správný pohled na život.

[149] jurasek, 24.11.2009 22:32

kam zmyzely komentáře????????

[150] jurasek, 25.11.2009 10:33

Halóóóóóó´paní domácí fotku máte krásnou ale kde sou komentáře-kdeže sou. Nebo už je konec listopadu???
)):-o

[151] jurasek, 25.11.2009 10:45

Halllóó´: Máte inventuru nebo co?
Jaktože v 10,44 máte ještě zavřeno.
V každé slušné kavárně se otevírá nejpozději v 10 00hod.

[152] jurasek, 25.11.2009 13:07

Rucuk:možná že ste se na tom sněhu pobavila ale co s tou vykradenou kavárničkou. Je 13,07 půjde ještě? nebo až ta prosincová.

[153] jurasek, 25.11.2009 13:17

Je 13,16 a stále zavřeno i přez urgence.Máte v tom pěkný bordel madam.
Tak tady vyvěste alespoň otvírací dobu a odpovědného pracovníka . Jurášek -od včerejška Václavův soudruh.

[154] jurasek, 25.11.2009 13:23

Komentáře někam padají jak Němci do krytu.Ale kamže padají kam? Když na monitoru nejsou.

[155] velká voda, E-mail, 25.11.2009 15:54

Jůů, vida, komentáře se nám vrátily! :-)))
P.S. Na jak dlouho asi... :-(((

[156] rucuk, E-mail, 25.11.2009 19:46

Sláva, omlouvám se, ale nevím, za koho (:-))) Ale ty dopsané mnou, kde jsem vysvětlovala, že to nemohu nějak vrátit, tady nejsou.

[157] rucuk, E-mail, 25.11.2009 20:16

No, zatím pan Josef otevřel azyl, takže bylo kam jít povídat. Já to říkala, že to dlouho nevydrží bez blogu. Vsadím se, že šumot tady sledoval, jen nekomentoval. Stejně si myslím, že většina chlapů je zvědavějších a ,,klevetnějších" -pánové prominou- než ženské. Když se někde venku něco děje, muž je schopen jít ven a zjišťovat, co se děje. Se mnou to moc nehne. Také má větší přehled o sousedech a známých než já. Mám asi jiné starosti (:-))))

[158] Josef, 25.11.2009 22:12

A sázku by jste vyhrála :-)

[159] rucuk, E-mail, 25.11.2009 22:47

158-Josefe, to jen moje zkušenost promluvila- nadávají mi někdy do Sybily a ať si prý ty předpovědi nechám pro sebe. Většinou- asi odhadem- poznám co se děje. Jen mě baví, že pokud píši nějaký příběh, sama až do poslední kapitoly nevím , jak to dopadne. To je fór,co ? /:-(((

[160] nar.soc., E-mail, 26.11.2009 20:59

38 rucuk

Už jsem to sem napsal 3x a nějak to nejde.
22.11. jsou žížaly plně aktivní v hloubce asi 15cm. Zima zatím nebude vůbec a pokud tak do půlky ledna jen mírná.
I havrani co zde poletovali a po ránu krákali ( zde je jejich zimoviště ) se někam ztratili.

[161] rucuk, E-mail, 27.11.2009 17:23

160-nar.soc. Teď zrovna koukám, že prý někde uzrály maliny u plotu na zahrádce. No, to tedy... Keře vedle paneláků také ještě mají kvítka, tedy jen ty skoro stále kvetoucí- takové růžové kalíšky.

[162] rucuk, E-mail, 27.11.2009 18:37

Tak se nám blíží konec měsíce, bude prosinec. Zrovna jsme konstatovali, že se lidé asi zbláznili. Syn byl v superkmarketu a utekl odtamtud, protože tam bylo strašně moc lidí. Dali tam taký tahák, z nákupu přesahujícího 500 Kč, odečtou deset procent ceny. No a lidi nakupovali i za 3 tisíce, prý. Nějak nás to nebere, na co zbytečně nakupovat? Dárečky máme vyřešené, potraviny nakupujeme jen běžné, zásoby zvláštní neděláme. Tak nevím, jsme vůbec pro tuto dobu normální?(:-)))

[163] velká voda, E-mail, 28.11.2009 11:20

Dobré jitro. Nenakupuju na vánoce, nejsem blázen! Budu muset mamince opatřit krůůůtu a to je jediná velká věc. Běžné nákupy běžného jídla v BĚŽNÉM množství nám postačily v posledních pár letech hlavně na ty vánoce, obvykle jen přibyly ořechy.

[164] rucuk, E-mail, 28.11.2009 20:55

163-velká voda, také neděláme žádné větší nákupy. Jen ten kapr musí být a lehký salát bramborový, ovoce už je celkem bez problémů na ovocný salát, který pojídáme místo ,,oříšků". Dělávám takový větší talíř s různým ovocem , mandlemi, datlemi, sušenými švestkami a co trh dá a na co je chuť. Krůta na další dny je dobrá...

[165] velká voda, E-mail, 29.11.2009 13:14

Dobrý den - u nás by na to ovoce bylo taky, ale většinu středoevropského holt nemůžu a mandarinky a spol moc dlouho nevydrží, rychle se kazí. No, uvidíme... :-)))

[166] rucuk, E-mail, 29.11.2009 18:35

Lidičky, držte palce naší kočičce Žofince. Oproti bráškovi Mufovi byla pořád drobná, ale hodně veselá a čilá a najednou přestala žrát, jen pila a měla vysokou horečku. Už týden ji veterinář léčí, obětavě jí chodí denně píchat injekce a teď jsem se dověděla, že snad má kočičí nemoc, nevyléčitelnou- název nepíši, nevím to přesně. Jestli se to při dalším vyšetření potvrdí po neděli, nevím, jak to dopadne. Probrečela jsem už dnes tolik hodin, že už nevím co dělat. Sedla jsem k netu, protože se nemohu na nic soustředit. Když je mi líto zvířátka, co bych asi dělala, kdyby mi odešel někdo blízký, přímo z rodiny. Dodnes vzpomínám na rodiče a bratra, bratrance a ost .příslušníky rodiny. Ten život nemůže být bez těžkostí, bolesti? Pořád tomu nemohu věřit.....

[167] nar.soc., E-mail, 29.11.2009 20:59

166 rucuk

Jen lítost asi nebude stačit. Veterinář by měl posoudit nakažlivost virové infekce, aby se zvládla a nezpůsobila další následky.
Kdysi jsme měli fenku a ponechali jsme si jedno štěňátko při ní, jenže se ukázalo, že má vrozenou vadu, která se s růstem zhoršovala. Byl zasažen pohybový aparát a podle veterináře, by pejsek v dospělosti jen těžce a možná bolestivě potahoval zadní část. S těžkým srdcem a brekem celé mé ženské rodiny, jsem nakonec rozhodl o eutanazii. Po injekci se štěňátko klidnilo, očima nás všechny naposledy obhlédlo, zavřelo je a za minutu dodýchalo. Je to těžké, ale nechat trápit nevinné zvířátko, bych trvale nemohl.

[168] rucuk, E-mail, 29.11.2009 22:37

167-nar.soc. Ta kočička bolesti zřejmě nemá, jen tím, že dlouho nechtěla jíst je slabá. Pomalounku chodí. V krvi není nic moc zlého, jen pokud to bude virus nebude to dobré a trápit ji nenecháme. Ale něco už do ní dostaneme, dokonce namixovaný vývar s kousky drůběžího masa,pár zrnky rýže, kousíčky mrkve a petržele- jen tak po 4 kostičkách vylízala tak na dně misky. Takovou kašičku. Jídlo by ji snad mohlo zachránit, ale ještě zítra jede k veterináři, udělají laboratorní zkoušku na ten příp. virus a podle toho pak...není na ní vidět, že je nemocná, když sedí a kouká, ale ....stejně se mi chce pořád brečet, když na ni pomyslím.

[169] Zdeňka, 29.11.2009 23:33

Ruženko, i když toho moc nenaspíte, přeji klidnou noc a lepší ranní probuzení.

[170] rucuk, E-mail, 30.11.2009 14:50

169-Zdeňka- neměla jsem klidnou noc, ale pořád jsem ještě doufala. Teď už čekáme jen na ortel (do středy), Žofinka jen pije, spinká a musíme ji krmit , aby měla aspoň něco, stříkačkou do pusinky po troškách. Pokud by to bylo neléčitelné, pak by se asi jen trápila. Teď ji zatím nic nebolí, jen jen slabá, dostává jednou denně lék. A to je ,,jen kočička", jak to mají lidé? Mnohem horší a nejde to ukončit ani tou injekcí. Raději ........promiňte...

[171] Zdenka-matka, 1.12.2009 10:11

Dobrý den :-)

Jak je?

Ale jinak, to s těmi kočkami mi nedělejte. Vždy, když má kočka někoho z komentujících problémy, mám problémy i já, nebo někdo z mé rodiny.
No, snad bude líp. A když ne? Musíme zvládnout vše, i když nás to zavalí, o rozum připraví....Musíme to zvládnout. Jiná možnost není.

[172] Zdenka-matka, 1.12.2009 10:13

Vrátila jsem se ze své cesty, po sedmihodinové zpáteční jízdě autem. Byla ta cesta nesmírně náročná, měla jsem bolesti, ale jsem nesmírně šťastna, že jsem vše zvládla. :-)
Hezký zatažený, mlhavý den všem. :-)

[173] rucuk, E-mail, 1.12.2009 18:50

Tak vás zdravím už v dalším měsíci. Otevřu Kavárničku trochu později než obvykle, ale snad se to zase neztratí při ukládání. Prostě včera to nešlo a nešlo. Kočička je v péči veterinářů, ale zbývá jeden den do jistoty, zda je to vyléčitelné nebo ne. Nemělo by cenu ji trápit, pokud nechce jíst, dlouho by nevydržela a násilím to dávat nelze dlouho. Promiňte, jen na ni vzpomenu tak nemohu o ní psát. Díky za podporu.

[174] Zdenka-matka, 2.12.2009 17:03

Potřebuju, aby žila. Potřebuji naději pro zdraví a život i u nás doma !

[175] rucuk, E-mail, 5.12.2009 16:18

Tak je s kočičkou konec. Oplakáváme ji již třetí den. Neustále se ptám, proč musela onemocnět tou chorobou, tak razantní forma, jako byla u ní, byla nečekaná. Co to nastartovalo? Kdyby to lidi věděli, zda by tomu šlo předejít. Stačil k tomu bacil donesený zvenku na botách a smrtelný virus se probudil. Není to sice člověk, ale je po ní tak smutno. I ty dvě jsou jen takové umazlené, moc si nehrají, chodí od jednoho k druhému, jako by hledaly... Už o tom raději neuvažovat. Jen vidím tu fotku -poslední v záhlaví a je mi do pláče. Budu to muset změnit, ale chtěla jsem pro vzpomínku na Žofinku ty fotky na čas ponechat.

Nový komentář

Zapomenout

Aktuální články