Malý průzkum ....


ou odpověď, ano? Děkuji.

Anketa
Máte zájem o ,,měsíční" povídání v Kavárničce?
| Ano, je to místo, kam se dá vracet. (53 %) |
| Ano, ale jiná forma povídání by byla vhodnější. (2 %) |
| Ano, rád/a povídání čtu, přestože se nezapojuji. (32 %) |
| Ne, považuji to za zbytečné. (13 %) |
Již hlasovalo 53 čtenářů
Komentář
[1] caracola, 18.11.2009 22:26
On takový pokec na různá témata není vůbec k zahození.Já s tím začnu. Ranné dětství jsem zažil za německé okupace a na Mikuláše jsem byl zmanipulován maminkou říkat mu takovou básničku,která měla i trochu vlastenecký šmrnc .:"Dobrý svatý Mikuláši,dej mi koníčka,abych na něm mohl dojet až do nebíčka. Vyprosit tam pěkných dárků hodným dětem všem a to boží požehnání pro tu českou zem". Ptám se tedy, jestli to někdo zná,nebo to byla maminčina básnická licence ? Díky.
[2] rucuk, E-mail, 18.11.2009 22:32
1-caracola, tak to asi vymyslela vaše maminka. Náš synáček jednou recitoval Mikulášovi básničku : První máj, první máj, hraj muziko, hraj..... Mikuláš- býv. spolužák- profesor z Gymnázia- se musel tak smát, až mu málem spadly fousy z vaty udělané...
[3] jurasek, 18.11.2009 22:37
Jen tak plácat je nejlepší to se člověk může uvolnit. Je to lepší než ty upjaté debaty,kde si inteligenti dokazují,že jsou inteligenti.I blb má právo žít a tomu jsem rád.A když se blbovy jako jsem třeba já dostane do ruky počitač,tač tak tu není aspoň nuda.Protože já se třeba nestydím zeptat na to co nevím,třeba jak se mněří velikost vejce že paní autorko.A protože někdo odpoví tak se to dozví i jiní lidé a potom co si přečtou že malé vejce je v obchodě označeno písmenkem C jak mi sdělila Rucuk tak já dodám že naše slépky snášajů vajca bez písmen a malé vajco je to nejmenší z těch velkých a když na to přijde-(že Vysočino) tak je docela jedno jestli do těch košíčků dáme malé vajco nebo větší vajco nebo aj velké vajco bo se prd stane krom toho,že to bude o 20 haléřů dražší-či levnější.
A k tomu vám přeje dobrou noc a krásné sny Jurášek
[4] jurasek, 18.11.2009 22:39
Caracola-Nejsem tak stár.
[5] jurasek, 18.11.2009 22:54
Dodatek ke trojce: To velké vajco nesmí být samozřejmně pštrosí bo to by nebylo že sa prd stane ale byl by to veliký průser. To jen aby mně nějaký amatér-ka nevzali do slova a pak nesváděli před svými ratolestmi pokažené vánoce na Juráška. Taky nestojím o to aby mně znali všechny děti v republice české.
[6] Věra z Vysočiny, 19.11.2009 12:14
Ad Růženka - Kavárničku doporučuji ponechat, je to alternativa Hospody. Jak píše Juráš - je fajn mít blog bez konkrétního tématu, jen tak si popovídat je prima a stejně se to i jinde "zvrhne" do jiných obrátek.
ad Juráš - ohledně Vašeho dotazu na velikost malého vejce - měla jsem na jazyku asi 10 odpovědí, ale protože máte velmi nízkou zápalnou teplotu, volila jsem tu nejjednodušší.Doufám, že vejce na ostravsku se nijak výrazně neliší od vajec na Vysočině. Napadá mě mnoho asociací, ale jelikož si nejsem jistá, jestli jste ten správný sparingpartner na pinkání, radši toho nechám. Vlastně ani nevím, jestli to mám odeslat, no ale budiž...
[7] jurasek, 19.11.2009 13:10
Věra:Dědeček nám již zemřel-budiš mu země lehká ale váš vzkaz mu vyřídím až za ním zajdu.Jurášek
[8] Zdenka-matka, 19.11.2009 13:23
Doporučuji vejce od perliček, ta jsou prý bez cholesterolu. A jejich skořápky jsou pevnější a odolnější. Takže kdo rád zdobí kraslicemi třeba velikonoční strom (Ciciricus kraslicus např.) a dá si práci s jejich vyfouknutím, skořápky namaluje a na strom rozvěsí, lépe ve větru vydrží.
A ze skořápek vaječných obecně, se dá také dobře udělat odkyselovač.
[9] jurasek, 19.11.2009 14:03
Matko ne od perliček ale od křepelek jsou PRÝ bez cholesterolu ale jinak je to jako s bio potravinama.
Mnoho peněz za nic .
Jo a kdysi říkali že kravské mléko by se nemělo pyť že je akésy nové celé sójové. Ale tejďka je aj zté kravy dobré bo kraviňaři prý krachujůůůů. No ajť sa v tom sviňa viznáááá.
Já su samoléčítél.A pravím vám dcérko.Čééék ma sežrať na co má chuť a pokáť sa z tého nezesere tak je to dobbbré.Najradšej mám chirurgy .ten sa alespóň snaží o to ať to vypadá že víí co dělá,i když to někdy nedopadne. Ale felčaři sú dokrý akurát na obvazovaní rán ve válce.Dám příklad.Baba-doktor co je tlustší jak ja a machruje že je diabetolog je tak drza že mně přesvědčuje abych zhodil.A ona ? Ona nemuší bo má svých 140kg pod kontrolou,-bo je odbornik. Nebo obvoďak mi praví přestaň hulit a stůl ma plny tabaku a smrdi dymem na 27 metru.Matko je 14,03 končim bo je 14,03
[10] Zdenka-matka, 19.11.2009 14:08
Jurášek
Jasně. Vařila jsem čtvrtek nečtvrtek svíčkovou :-)
No ale hele, co se těch krav týká, bodejť by nekrachovali, když odběratelem převážné většiny dotací do zemědělství je jeden podnik jediný a ten krachuje též. Snad nadbytkem těch peněz.
Ten odkyselovač není na hubnutí :-)
[11] jurasek, 19.11.2009 14:23
J0OOOOOOOOOOOOO vlastně Jéééééééééééééééééééé
svíčkovááááááááááááááááááááá
No a co s tím okyselovačem to hodíte do zelí a máte ho sladké či čo?
Matko víte že nejsem génius. nevím třeba je to na kyselý báchor ale přec nebudu žrať skořepy ze slépek.
[12] Zdenka-matka, 19.11.2009 15:20
11 Jurášek
Už je skoro snězena :-)
Ne. Nevím přesně, jak se to z těch skořápek dělá, ale asi tak, že se skořápky na jemno rozemelou a nechají se rozpustit v citronu a pak se užívá. Prý by to mělo vyrovnávat stav PH organismu. A protože ani já nejsem génius, představuji si to tak, jako když přidáte příslušný prostředek do bazénu do vody a díky tomu se změní PH vody a přestane se tvořit vodní kámen, nebo i řady. :-)
Prostě organismus a voda lépe odolává všelijakým virózám, infekcím, či čemu vlastně všemu. Totéž pomůže zajistit přípravek Dologran, či Domit. Pokud to dostatečně nezajistí potrava, nebo organismus nespaluje tak, jak má. :-)
Teda já to nejím, mám odkyselovač jiný :-)
[13] Zdenka-matka, 19.11.2009 15:23
oprava... nebo i řasy. :-)
[14] Dědek, E-mail, 19.11.2009 15:32
Milé dámy. Vezmeme to s humorem. Když Jurášek neví co je malé vejce, ať se podívá na svoje. Jinak přeji hezké odpoledne.
[15] rucuk, E-mail, 19.11.2009 15:34
9-Jurášek- Tak se tady nad těma vašema ,,řečima" řehtám nahlas. Vy jste ale ,,prezent"- dáreček, že? Máte ale v ledačem pravdu- myslím to, že člověk má jíst na co má chuť , dodávám, ale pomálu, pomálu- nepřejídat se :-)))
[16] rucuk, E-mail, 19.11.2009 15:39
12-Zdenka- kdysi bylo doporučováno, kvůli vápníku, který skořápky obsahují, při mixování vajec s cukrem na piškot jedno vejce nechat i se skořápkou a rozmixovat to na jemňoučko. Samozřejmě skořápku před tím čistě umýt O)))
Málem jsem to nedopsala, když jsem si všimla komentáře č. 14- dědek- paráda, já se snad uchechtám.....
[17] Zdenka-matka, 19.11.2009 17:27
No to jo, jenže já smysl pro humor nemám, že ano.
Teda ať kdo chce hádá, jak že ten bazen vlastně funguje. Teda při hvězdičkách samozřejmě, aby orientace v něm byla i mezi těmi řasami,...
[18] rucuk, E-mail, 19.11.2009 17:32
17-Zdenko, když jsem o tomto slyšela, bylo to v době, kdy ještě tolik potravinových doplnků nebylo, jen vitamíny, B-komplex a pod. . Kdyby to nyní měl člověk všechno papat, na normální stravu by mu asi místo v žaludku nezbylo.
[19] Zdenka-matka, 19.11.2009 17:33
A tak piju čajíček...
[20] rucuk, E-mail, 19.11.2009 17:35
17-, Zdenko, jak to, že nemáte smysl pro humor? Několikrát jste docela trefně- spíše tak suše, zažertovala. Možná jste si to ani neuvědomila, byla to určitá reakce.:-))
[21] Zdenka-matka, 19.11.2009 18:12
No, možná že ten humor mám, ale upřimnosti v něm nejspíš není ani za mák, prý nechci potěšit,....
[23] Zdenka-matka, 19.11.2009 19:01
rucuk
Ale mohu Vás upřimně (fakt) potěšit - já také v anketě hlasovala :-)))
[24] rucuk, E-mail, 19.11.2009 19:14
21,23-Zdenko, pokud člověk zareaguje humorně, je to vetšinou spontánní, ne? Díky za hlas, ať byl pro kteroukoliv odpověď.
[25] rucuk, E-mail, 19.11.2009 19:16
22-Jeliman- díky, ale to závisí více na čtenářích a hlavně na komentujících. Pokud by Kavárnička zacházela na úbytě, nemělo by cenu ji prodlužovat. Uvidíme...:-)))
[26] Zdenka-matka, 19.11.2009 19:32
24 rucuk
Já děkuji tentokrát Vám. Moc !
[27] jurasek, 19.11.2009 20:21
Dědek:Dobrá rada nad zlato ale na které na to větší nebo to ještě větší!
[28] jurasek, 19.11.2009 20:32
Dědku ještě sa muším k tvoji radě vratiť!!!Dědku také dobrá rada nad zlato.Píšeš podívá na svoje aletých sem kvůliva břucha neviďál už asi 15 roků tak kdo ví či tam sů a zrcadla sa mi doma po zemi neválajů.Mám rád vkusnů srandu.A tys vypááálil na dobrů stranu.
Jurášek
[29] Teplik, 19.11.2009 21:26
hlavně kavárna, kde se neplatí neni k zahození :-)
[30] Zirk, 19.11.2009 22:37
Kavárničku vážená paní ponechte, je zde zábava, vy máte virtuální kavárničku já při tom popijím vínko, ale skutečné a dobře se bavím, ikdyž někdy na cizí účet. Tudíž mne to posezení něco stojí ale co člověk neudálá pro zábavu. Jo klikl jsem na první možnost - pro informaci. Co říkám to dělám.
[31] Zdenka-matka, 20.11.2009 07:35
Tož teda měli bychom do komentářů přidat trošičku divadla :-) Když to tolik lidí čte.
[32] jurasek, 20.11.2009 10:53
Ba,Baže jo
[33] rucuk, E-mail, 20.11.2009 14:17
28-Jurášku, nechci být moc drzá, ale po radě ,,dědka" jsem si vzpomněla, jak jste se charakterizoval jako ,,silnější" chlapisko a představila jsem si, jak se asi díváte na ty svoje přes pupek a proto jsem se chechtala. Člověk je holt zlomyslný. Nic si z teho nedělejte, my pupkatější ženské také na ledaco nevidíme a nebýt zrcadla O)))) A některá přes ňadra ani na ten pupek si nevidí, heč......
[34] rucuk, E-mail, 20.11.2009 14:20
30-Zirk, dobrý způsob. To by mohlo být dobré, že by každý musel mít aspoň hrnek s nějakým pitím vedle netu, když přijde do Kavárničky a mohl by- nemusel- napsat co pije, že? To bychom se možná divili co je možné píti. Myslíte, že by káva zvítězila nebo sklenka vínka, či čaj nebo pivo?
[36] zpoplatnik, E-mail, 21.11.2009 17:15
Co se tých skořápek týče - kdysi ve vysokých Tatrách na horské chatě si dvá turisti vybírali z nabídky, která obsahovala jenom kávu a vařené slepičí vejce .
První turista si objednal kávu, protože prý nebude dávat do hubyt to, co měla slépka kdesi na opačném konci střeva.
Druhý nedal na jeho řeči, a objednal si vejce.
Chatař si vyslechl objednávku a šel do kuchyně.Než se turisti nadáli, byl zpátky a nesl v jedné ruce kávu a v druhé vajíčka.
Turisti se divili, jak to, že to tak rychle zvládl, protože v těch časech ještě nikdo neznal presso- kávovary.
Milý chatař se pochlubil : " Veď to bolo ľahké, kedˇuž vrela voda na vajciach..... ! "
[37] zpoplatnik, E-mail, 21.11.2009 17:21
Ještě v dobách společného státu šla pražská turistka po malej Fatre a dostala chuť na svačinu. Zastavila se v horárni a ptá se místního :
" Dobrý den pane, máte vejce ? "
" Vajcia? - Mám ! "
" A kolik stojí ? "
" Vďaka Bohu - kolík stojí ! ! ! "
[38] Dědek, E-mail, 21.11.2009 17:28
33. Růženka
Když si některá nevidí pupík přez ňadra, je ro paráda, horší už je když jej nevidí pro ňadra.
[39] Dědek, E-mail, 21.11.2009 17:36
Jinak se na mě Růženko nezlobte, já už taky patřím k těm, kterým se zastavují hodinky nejčastěji na půl šesté!
[41] rucuk, E-mail, 21.11.2009 22:32
38,39-dědek, to nevadí, lepší už to nebude, snad ale ne horší:-)))) To chce moc o tom nepřemýšlet, jako by nic, konat...O))))
[42] caracola, 22.11.2009 22:18
41 - rucuk. Proto je třeba mladé ženy,která dokáže udělat stojku. A při té příležitosti je možno spustit ....
[43] jurasek, 22.11.2009 23:27
caracola:Jsi necitlivý tvor.
Netřeba kvůli spouštění celoživotní partnerku měniti.(Odkopnouti)
Vžtyť i manželku svou starou milovanou můžeš třeba k židli drátem přivázati potom vzhůru nohama obrátiti a nakonec co hrdlo ráčí spouštěti.Je třeba jen důstojnosti se přidržeti a svou milou neopouštěti.
[44] caracola, 23.11.2009 00:09
43 -jurasek - jsem zahanben a vyrábím příslušný postroj. Ono to také vyjde jaksi levněji.
[45] rucuk, E-mail, 23.11.2009 10:21
pánové, nepodceňujte starší ženy, postroje netřeba. A vůbec, nová žena= nové starosti-jak jste v 44 uvedl oklikou:-)))
[46] jurasek, 23.11.2009 22:33
Rucuk:Už si někdo krom mne všiml nové majitelky tohoto blogu? Nebo se mýlím?
[47] Zdenka-matka, 24.11.2009 09:06
:-)))
Sluší jí to, že :-)))
[48] jurasek, 24.11.2009 10:51
Matko také vás zdravím .Teď mne chytrý Václav přejmenoval na soudruha a tak přemíšlím o záměně nicku.
SOUDRUH co říkáte Matko ? Víc lidí by mi nadávalo, asi by bylo víc srandy a chorému Václavovy by ubyl jeden přítel.
A co tak SoudruhJurášek- asi blbý-že.?.
[49] Zdenka-matka, 24.11.2009 12:05
48 Jurášek
To ponechám na Vás. Já tam již kvůli přílišné sprostotě nemohu. Je mi líto. Nechci se do těch energií zamotávat.
Ubližuje si dost pan Václav. Až tak, že si nejsem jista, jestli není lépe "zabít ptáčka. "
[50] jurasek, 24.11.2009 12:27
Máte recht co s hňupem?Já tam budu choditi nadále ,to jen kvůli přehledu a vždy se podepíšu jako soudruh ,to zas abych mu vzal preventivně zdroj nadávek z huby.Též je mi ho líto.Ztratil veškerou soudnost,pokud nějakou měl,než sem ho poznal skrze blogy. zdravím vás.
[51] Zdenka-matka, 24.11.2009 17:47
50 Jurášek
Leda bych se také stala soudružkou :-)
Ovšem chystám se na cestu, nemám na to čas :-)
[52] Zdenka-matka, 24.11.2009 18:28
A ještě si vzpomínám, na různá hesla, co se volala na Václaváku:
"Nejsme jako oni ! Nejsme jako oni !
Skutečně?
[53] rucuk, E-mail, 24.11.2009 18:51
46-Jurášku, tak to je taková fotka u stolu- jen výřez- v sobotu, takže nejnovější. Ono to v tom zmenšení a tlumeném světle vyšlo docela dobře :-))))
47- Zdenko, co je platné sluší nesluší, leta mi nikdo neodpáře a jsem stejně jen pro všechny ,,bába". A je mi to celkem fuk. Já si s těmi fotkami jen tak hraji. Snad jste si všimli u těch záhlaví, které dost často měním. Jinak díky.
[54] jurasek, 24.11.2009 20:22
Matko na jakou cestu pořád(nechci si domýšlet a bojím se zeptat) .Nu což -život je jaký je a kdyby ste jednoho dne zmyzela tak aspoň vím že to není kvůliva Václavovi.)):-o
[55] Zdenka-matka, 25.11.2009 07:38
54 Jurášek
Nebojte, jedu jen na několik dnů na druhý konec republiky, za přáteli, letos naposledy.:-) Zdraví mi sice neslouží, jak bych chtěla, ale to jsou jen prkotiny :-)
No a Václav? Měl by konečně na sobě zapracovat a změnit se:-)
[56] jurasek, 25.11.2009 10:26
Matka: Matko vy bydlíte někde zhruba uprostřed naší zemičky a tak na který že konec se chystáte? Na ten co maju kratke zobaky nebo na ten kde se bavi o práci tak dlouho,než to za ně někdo udělá.Jurášek.
[57] jurasek, 25.11.2009 10:28
Dneska máme krizové jídlo. Čočka ,Volské oko,okurek,domácí chléb-domácí.
[58] Zdenka-matka, 25.11.2009 10:44
Jurášek
Nebydlím uprostřed, ale na kraji, dříve to tu na čas patřilo k Říši.
Tedy pokud nepočítám Slovensko. Ale koukám na Pálavu, taky na Dukovany, i Mikulovský zámek vidím,... A jedu cca 350 km do leva, směrem trošku nahoru, na sever, tedy severozápad, ale až tak moc na sever, jen trošičku.
Oběd? To máte za chviličku uvařeno.
Já dnes asi nebudu vařit, dcera byla u doktora, tak je doma, bude vařit ona, prý kuřecí prsa - steak, brambory, k tomu třeba zelný salát, no a polívka je od včerejška.
Jo a ten chléb - vy si pečete doma chléb?
[59] rucuk, E-mail, 25.11.2009 11:22
Jurášku, jestli sem přijdete, je to v píkách. Někdo smazal komentáře u Kavárničky 151 komentářů a když tam chci něco napsat, objeví se chyba- komentář opakovaně vložený a přitom je to jen jednou. Někdo si ,,hraje", ale proč zrovna tam, nevím. Ve správě blogu to nejde také spravit. Už několik dní jsou neustálé zádrhele, pořád něco opravují, nemohou zobrazit. Už mě to štve!O(((
[60] jurasek, 25.11.2009 13:39
58) Baže matičko ba že
[61] Zdenka-matka, 25.11.2009 13:51
60 jurasek
Fakt?
Předpis by nebyl?
[62] jurasek, 25.11.2009 14:19
Matko pošlu vám ten nejjednoduššššššší co znám a peču ho co chvila ani nic neměřym bo to je zbytečne,když to umyťě akurat -Matě ju něbo ni?
[63] jurasek, 25.11.2009 14:26
Matka _Mrzne mi řiť-jdu zatopiť.
Čakám na váš Telegram aŤ vám muožem ten recepis poslať bo pro předpis si musiťě skočiť do doktora.
[64] jurasek, 25.11.2009 14:53
Matka.:Matě ju nibo ni lebo pečetě v trůbe?
[65] jurasek, 25.11.2009 15:20
Halóó Matkóó : Chcete recept do trouby nebo do pekárny???
[66] Dědek, E-mail, 25.11.2009 18:09
Váhání a sliby - chyby.
Tady je recept, jeden z mnoha a dobrý.
1kg hladké tmavé mouky
lahvička výčepního piva
balíček suchého droždí
lžička drceného kmínu
sůl
Lahvičku piva necháte zahřát na pokojovou teplotu. Mouku prosijete do mísy,aby se provzdušnila a uděláte do ni důlek do kterého nalijete pivo. Do něho dáte kvasnice. Na kraj dáte kmín a sůl. Po vzejítí kvasnic v ypracujete tuhé těsto a necháte vykynout. Vyklopíte na vál a uděláte dvě večky. Necháte znovu chvilku odležet. Dáte na pomoučněný plech. Pokud chcete hladkou kůrku pořete mokrým štětcem. Když necháte moučný vrch, budete mít takzvaný šumavák. Pečte 50 minut na 200°.
Pivo je tam proto, aby dodalo hořčny které jinak dodá kvásek, který obyčejně nemáme.
[67] jurasek, 25.11.2009 19:35
Dědek:Ctím vaše šediny a vím proč se ptá jestli recept do pekárny nebo do trouby. Věřte
[68] Zdenka-matka, 25.11.2009 19:49
jurasek
Mám jen troubu :-)
[69] rucuk, E-mail, 25.11.2009 20:08
66-Dědek, znám jiný recept na chleba do trouby, psala jsem jej někde ke článku o jídle. Pivo tam tedy není, ale předem do vody namočené kůrky chleba- nejlépe přes noc- tak ze tří krajíců starého chleba, které se vymačkají (voda se nevylévá, ale použije na zadělání chleba, l kg mouky, sůl, kmín, kvasnice -kostka. Dá se šikmo na plech a potírá se vodou hned po upečení, aby byl pěkně lesklý. I pekař v pekárně, kde mi to ukazoval, to tak potíral normálním čistým smetáčkem vodou.
[70] Dědek, E-mail, 25.11.2009 20:17
68.
Někdy se mně zdá, že si to ta moje myslí taky, ale nahlas to neřekne.
[71] Zdenka-matka, 25.11.2009 20:47
66 Dědek
Dík :-)))
[72] rucuk, E-mail, 25.11.2009 20:57
70-Dědek, mimochodem- trouba je krásná nadávka, taková mírná. Trouba je totiž moc užitečná. Třeba si myslí, že ji hřejete:-)))
[74] jurasek, 26.11.2009 00:06
Zdenka matka: Možná vypadám díky dědkovi jako blb ale nevadí já to ztrávím.Recepty mám pouze do pekárny,v troubě chléb nepeču.Nejlevnější pekárna stojí cca 1000kč a dělá vše.Já nasypu a naliju ona zamíchá3x dvakrát vykyne upeče zapaří Já vytáhnu a nakrájím.Mám ji dva roky a peču 2až3x týdně.
[75] jurasek, 26.11.2009 00:10
Už se nechci mezy vás vtírat jen je mi divné,že ani jeden nedáváte do chleba ocet. Ano ocet to aby byl kyselí
[76] jurasek, 26.11.2009 00:14
Ještě je mi divné,že ani jeden nedáváte ocet.
Ano ocet to aby byl kyselý.
No a s tou troubou to bylo jednou tak že maminka říkala tatínkovi ´´ Jak ti mám upéct buchty,když máme troubu na vojně.
Dobré ráno vám přeji.
[77] rucuk, E-mail, 26.11.2009 10:02
76-Jurášek, zatím pekárnu nemám, jen mladí v ní pečou, doma jsem pekla podle toho receptu od jedné paní a chleba nám chutnal. Jinak máme tady dost výběr, tak pro dva lidi skoro nemá cenu péci doma. Ocet? To slyším po prvé. Dává se i cibule a různé příchutě, to je na každém.. Tak to máte dobré a téměř bez práce (:-))) To s tou troubou je všude známé- takové celostátní pořekadlo :-)))
[78] Zdenka-matka, 26.11.2009 10:20
74 jurasek
Pekárnu také nemám:-(
A chléb ani v troubě nepeču:-(
Ale občas ho dostanu od jednoho ze svých přátel. Tedy pečený v elektrické troubě.
A také pamatuji, jak chléb pekla babička - tedy v troubě vytápěné dřevem, či uhlím. A přidávala do něj pro vůni také jedno koření, jak jen se to jmenovalo, člověče, nevzpomenu si :-(
Ale chleba vydržel třeba týden, tedy pokud se ihned nesnědl. Od té doby jsem takový chléb nejedla :-(
[79] rucuk, E-mail, 26.11.2009 10:48
78-Zdenka, vzpomínám si, že mama mého muže pekla - jako i jiné hospodyně chleba tak, že zadělala těsto, nechala vykynout a pak v kulatých ošatkách přikrytých plátýnky zanesla do jednoho domu, kde měl pekař pekárnu k dispozici pro zájemce. Takto krásně upečený chléb jim vydržel celý týden.
[80] rucuk, E-mail, 26.11.2009 10:53
Ještě pokud bydleli mužovi rodiče ve starém domě u svých rodičů, měli v každém domě pec a chleba se pekl najednou tak 8 bochníků. V novém domku už pec neměli, proto ještě nějaký čas chodili do domu, kde pec ještě byla.
[81] jurasek, 26.11.2009 14:34
78 Matka: Nejsem si jist,co do chleba dávala vaše babička,ale jak znám vaši babičku tak tam pro vůni dávala
ANÝZ, pro ty co neví : Vypadá jako kmín ,je větší jako kmín ,je světlejší jako kmín ,voní jinak než kmín a proto to není kmín-je to anýz a krásně voní,dává se do chleba kvůli vůni.)):-o
Rucuk : Ošatku nosila moje babička na hlavě-Nebo že by to byla jenom šatka-šátka-nebo šátek? Prostě kus hadru jak to dnes frčí v Pakistánu.
[82] rucuk, E-mail, 26.11.2009 17:50
81-Jurášku, ošatku tedy sotva nosila na hlavě, ledaže by v ní něco přenášela. Šatku, šátek- podle krajovýh zvyklostí. Mužova matka, také moje babička nosily šátek, uvázaný pod bradu, některé ženy i pod vlasy zavázaný. Mám takový zvyk, když vidím starší, elegantní dámu, představím si ji v šátku pod bradou zavázaném a pak teprve hádám, kolik jí asi je. Divil byste se, jaký je v tom rozdíl , jak žena vypadá bez pokrývky hlavy a v každé jinak. Tatáž tvář, pokaždé jiná. :-(((
[84] Zdenka-matka, 26.11.2009 21:23
81 Jurášek
A víte, že asi ano. A také ještě - dobrá mouka byla důležitá :-)
Nu, dobrou noc, pár dnů nebudu. :-)
[86] rucuk, E-mail, 29.11.2009 18:24
Podle ankety jsem zjistila, že zatím 6 lidí z 50 do Kavárničky asi chodit nebude. Je to jejich volba, nelze nikoho nutit k povídání. Snad se jim bude líbit jiný článek a nezavrhnou docela návštěvu blogu, případně si najdou jiný pro ně zábavnější.
[87] rucuk, E-mail, 5.12.2009 19:37
Jeden čtenář_/ka myslí, že jiná forma povídání by byla lepší, jen bych ráda věděla, jakou představu má. Uvítala bych návrh, popřemýšlela.
Nový komentář
Aktuální články
Navigace
Autor blogu

Ružena Ucekajová
Zábřeh